صفحه اصلی   

        کلوپ نسوان   

        کافه مونث   

        مشق هفته   

        روزنامه دیواری   

        کتابهای اینترنتی مدرسه    

        صفحه فیس بوک مدرسه   

        کانال یوتیوپ مدرسه   

        همگرایی جنبش زنان در انتخابات   

        لایحه ضد خانواده   

        کمپین یک میلیون امضا   

        8 مارس    

        22 خرداد    

        مبصر کلاس   

        دردسر جنسیت   

        چالش ماه   

        اخبار   

        English    

  اینترنت مدرسه فمینیستی

 

      اخبار....  
 

گفتگو با فرشته صدرعرفایی بازیگر فیلم "خواب‌های دنباله‌دار" ساخته پوران درخشنده

5 آذر 1389

خبرگزاری مهر : بازیگر فیلم سینمایی "خواب‌های دنباله‌دار" با اشاره به شرایط نامناسب سینمای فرهنگی گفت می‌دانسته نقش کوتاه اما موثری که در این فیلم بازی کرده دیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فرشته صدرعرفایی بازیگری گزیده‌کار است که با نقش‌هایی خاص در خاطر سینمادوستان باقی مانده است، بازیگری که بیشتر در نقش زنان رنج کشیده و محروم او را دیده‌ایم در فیلم سینمایی "خواب‌های دنباله‌دار" نقش زنی از طبقه متوسط شهری را بازی کرده است. حضور او در نقشی کوتاه اما موثر در پیشبرد روند قصه از امتیازهای فیلم تازه پوران درخشنده است.

همکاری با خانم درخشنده پس از پروژه "بیست" که ایشان تهیه‌کننده آن بود اتفاق افتاد؟

 فرشته صدرعرفایی: من پیش از فیلم "بیست" که خانم درخشنده تهیه‌کننده آن بود قرار بود با ایشان همکاری کنم اما هربار بنا به دلایلی این اتفاق نمی‌افتاد. خانم درخشنده نگاهی دلسوزانه، مادرانه و همراه با تعهد به شخصیت‌های فراموش شده جامعه دارد، خوشحالم که آشنایی ما جدی تر شد و توانستیم در این فیلم با هم کار کنیم.

زمانی 10 فیلم فرهنگی روی پرده بود و می‌شد آنها را نقد، تحلیل و مقایسه کرد. حالا اگر یک فیلم فرهنگی اکران شود هر چقدر ضعف داشته باشد به این قدم کوچک در فضای فرهنگی دلخوش می‌کنیم.

شما بازیگر گزیده‌کاری هستید نقش میترا در "خواب‌های دنباله‌دار" چه ویژگی داشت که آن را بازی کردید؟

 به نظرم میترا نقش خوبی است وحضوری موثر در فیلم دارد و اندیشه‌ای که فیلم درباره آن است با میترا پیش می‌رود. معلم درباره الناز شناخت ندارد و ابتدا از او می‌ترسد، شناخت او از جنس شناختی است که جامعه و مدرسه دارد. معلم در طول این ماجرا به آگاهی می‌رسد. من این وجه از قصه را دوست دارم.

رابطه الناز و معلم در فیلم خوب از کار درآمده، به نظر می‌رسد این دو شخصیت در طول فیلم با هم همراه می‌شوند و در آخر معلم درد دختر را حس می‌کند.

 یکی از مهمترین مشکلات الناز این است که یاد نگرفته با جامعه اطرافش در ارتباط باشد، جامعه، خانواده و مدرسه به او یاد نداده‌اند که احساسش را چطور بروز بدهد و با دنیای اطراف ارتباط برقرار کند. الناز مدام قضاوت شده و طرد شده به دلیل اختلال حرکتی و نقص جسمی که دارد. معلم هم از جامعه جدا نیست و درباره الناز اشتباه کرده، گمان می‌کند الناز شخصیتی منفی است اما می‌فهمد که این دختر در ذاتش زیبا و با هوش است و در نهایت کلاس درس را در جایی که دختر آرزویش را دارد برپا می‌کند.

به نظر می‌رسد مفهوم قصه و ارتباط شخصیت معلم و الناز برایتان مهم و یکی از دلایل انتخاب نقش بوده است؟

 در این سال‌ها آنقدر از سینمای فرهنگی وانسانی فاصله گرفته‌ایم که هر قدم که ما را به این سینما نزدیک کند باید قدر بدانیم و برای موفقیت آن تلاش کنیم، حضور در این پروژه همراهی با خانم درخشنده بود، کارگردانی که همیشه تلاش کرده مشکلات اجتماعی را تصویر کند.

فیلم‌هایی که این روزها روی پرده می‌رود ربطی به جامعه ما ندارد، من نمی‌توانم شخصیت‌ها و روابط این فیلم‌ها را باور کنم. جامعه ما آنقدر مرفه و بی‌درد نشده که تنها مشکل ما کل کل‌های دخترها و پسرها باشد. زمانی که فیلمنامه را خواندم احساس کردم هرچقدر می‌توانم باید کمک کنم تا این پروژه شریف و انسانی به سرانجام ب




    English    فیس بوک     تماس با ما    درباره ما    اخبار    بخش های پیشین سایت    روزنامه دیواری    مبصر کلاس    مشق هفته    ویدئو - گزارش ها    کافه مونث    کتاب های اینترنتی مدرسه    کلوپ نسوان