گزارشی از طرح امنیت اجتماعی در چند ماه اخیر

۱ min read

فروغ سمیع نیا-19 شهریور 1387

مدرسه فمنیستی : طرح امنیت اجتماعی علیرغم تمام اعتراضات همچنان پیش می رود و هر روز شاهد تایید و تصویب این طرح از جانب مسولین هستیم . در گزارش زیر نگاهی داریم به چگونگی این طرح در چند ماه اخیر.

استمرار و حمایت از طرح امنیت اجتماعی در دستور کار پلیس تهران

به گزارش آفتاب، فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: «استمرار طرح امنیت اجتماعی تا رفع کامل این معضل، از اهداف مهم در راستای آسیب‌شناسی اجتماعی است .
سردار احمد رضا رادان در حاشیه همایش اسلام و آسیب‌های اجتماعی که در تالار وزارت کشور برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی آفتاب گفت: «برخی از موضوعاتی که از طریق نقادی‌ها مطرح می‌شود، پاک کردن صورت مساله است و تصویر نامناسبی از طرح امنیت القا می‌کند و نشر این مطالب خود نیز آسیب است.

وی افزود: «امسال تاکید بر افزایش احساس امنیت اجتماعی است. در سال گذشته امنیت در هفت قلمرو مورد بررسی بود و تاکید ویژه امسال در امنیت اجتماعی بانوان است زیرا آسیب‌پذیرتر هستند و بیشتر در معرض آسیب‌ نیز قرار می‌گیرند .

درگزارشی به نقل از اداره اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان تهران، سردار علیرضا اکبر شاهی (فرمانده انتظامی استان تهران) با اشاره به رضایتمندی مسئولان و اقشار مختلف جامعه از اجرای این طرح گفت: با عنایت به این موضوع که مردم کشور ما دارای ریشه‌های محکم اعتقادی و مذهبی هستند و حفظ ارزشها و باورهای دینی برای آنان از اهمیت بالایی برخوردار است لذا شهروندان در برابر کوچکترین تعرض و آسیب به نوامیس همواره از خود عکس‌العمل بالایی نشان می‌دهند و قاطبه مردم با هر ایده و تفکری خواهان برخورد پلیس با این پدیده زشت و ضد اجتماعی هستند. از این رو پلیس استان تهران در راستای این طرح برخورد خود با مقوله‌های: مزاحمان نوامیس، بدحجابی، مزاحمت خیابانی، اوباشگری مجالس لهو و لعب، زنان خیابانی، فساد و فحشا را تشدید کرده است. قضایی شدند.


به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، پلیس تهران در اجرای فاز جدید طرح امنیت اجتماعی که در آن با عرضه‌کنندگان پوشاک غیر‌مجاز از طریق نشانی اعلام شده از سوی خریداران برخورد می‌‌شود، در میدان‌های اصلی شهر حاضر شده و ضمن ارشاد و برخورد با زنان دارای پوشش نامتعارف و پسرانی که موهای خود را به سبک غربی آرایش می‌کنند، اقدام به پلمب مغازه‌های پوشاک و آرایشگاه‌هایی که موهایی مشتریان خود را به سبک غربی آرایش می‌کردند، کرد.

وی گفت: در اجرای این طرح روز گذشته در تهران 21 خودرو که سرنشینان آن‌ها با پوشش‌های نامتعارف بوده و یا مزاحم نوامیس مردم شده بودند از سوی پلیس توقیف شد.

سرهنگ احمدی ادامه داد: در این طرح 32 واحد صنفی شامل آرایشگاه‌ها و فروشندگان پوشاک نامتعارف که نشانی آن‌ها از سوی خریدارانی که از آن استفاده می‌کنند اعلام شد از سوی مأموران پلمب شد.

به نقل از خبرگزاریها، بر اساس این طرح با زنانی که از مانتوهای کوتاه و نامناسب استفاده کنند،برخوردقانونی صورت می‌گیرد.
همچنین بر اساس طرح مذکور مأموران پلیس پس از مشاهده زنانی که پوشش نامناسب دارند و با کسب اطلاع از آنان، به مرکز خریدی که این افراد پوشاک خود را خریداری کرده‌اند؛ مراجعه و بلافاصله نسبت به پلمب آن مرکز خرید اقدام می‌کنند.

ماموران در اجرای این طرح علاوه بر برخورد با زنان دارای پوشش نامناسب، با پسرانی که موهای خود را به صورتهای نامناسب و منحرف غربی درآورده‌باشند، برخورد کرده و با مراجعه به آرایشگاه‌هایی که اقدام به اجرای اینگونه مدل‌ها می‌کنند، بلافاصله نسبت به پلمب اینگونه واحدها نیز اقدام می‌کنند.

به گفته مقامات مسئول نیروی انتظامی، اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی کماکان ادامه خواهد داشت.

سردار رادان اعلام کرد خودروهای مزاحم زنان و خودروهایی که سرنشین زن بدپوشش دارند دو ماه توقیف می شوند.
به گزارش خبرنگار اجتماعیفارس، سردار احمدرضا رادان، امروز در حاشیه حضور در مرکز نظارت همگانی ناجا در جمع خبرنگاران افزود: خودروهایی که سرنشینان آنها برای نوامیس مردم مزاحمت فراهم کنند علاوه بر توقیف 2 ماه خودرو افراد نیز به مرجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به برخوردهای نیروی انتظامی با آتلیه‌های عکاسی فاقد مجوز گفت: آتلیه عکاسی که مجوز فعالیت دارند خوشخبتانه بسیار با مشکلات کمتری مواجه هستند ولی آنهایی که فاقد مجوز هستند و یا در مکان‌های غیرمعمول فعالیت می‌کنند دچار مشکلاتی هستند که در این زمینه پلیس با مجوز قضایی وارد محل شده و برخورد لازم را با این افراد انجام داد.

علیرضا جمشیدی سخنگوی قوه قضاییه در گفت و گو با خبرنگاران به صراحت اعلام کرد که شرکت‌های خصوصی در زمره اماکن عمومی نیستند و در صورت تخلف در شرکت‌های خصوصی نیروی انتظامی با حکم قاضی می‌تواند وارد این شرکت‌ها شود .وی در پاسخ به پرسش خبرنگار اجتماعی ایرنا در مورد نحوه برخورد با شرکت های خصوصی گفت: بر اساس قانون نظارت بر اماکن عمومی، هر مکانی که تردد عمومی در آن صورت گیرد، مشمول اماکن عمومی است و پلیس می‌توانند بدون مجوز به آنها سر بزند.

هم چنین در گزارشی دیگر سردار احمد روزبهانی گفت: در اجرای این طرح ابتدا شرکت‌هایی که بدون تابلو بوده و حتی در مکان‌های مسکونی فعالیت می‌کنند مدنظر پلیس است و ما ابتدا به سراغ این شرکت‌ها رفته و حتی از مردم نیز درخواست می‌کنیم تا وجود اینگونه شرکت‌ها را به پلیس 110 اعلام کنند.

رئیس پلیس امنیت ناجا گفت: در طول اجرای مأموریت‌های ناجا هیچ مکانی را بدون اخذ مجوز قانونی وارد نشدیم و در جایی که جرم مشهود بود وارد شدیم و در مکان هایی که نیاز بوده از قوه قضاییه حکم گرفتیم.

سردار روزبهانی گفت: نمی‌توان گفت که چون اسم شرکت خصوصی است ناجا هیچ اطلاعی از اقداماتی که در این مکان‌ها می‌شود نداشته باشد زیرا در شرکت‌های خصوصی بیش‌تر افرادی که مشغول فعالیت هستند با هم نا‌محرم هستند و افراد عادی نیز به این مکان‌ها تردد می‌کنند.

وی ادامه داد: ما قبلاً اطلاعات لازم را درباره این شرکت‌ها به دست آورده و با شناسایی و اطلاعاتی که داریم وارد این مکان‌ها‌ می‌شویم.


پس از آغاز دور تازه طرح نیروی انتظامی، معاون حقوقی و مجلس ناجا اعلام کرد که در سال جاری در راستای ‏دائمی کردن این طرح، بودجه ای بیش از ۱۰۳ میلیارد تومان به طرح ارتقای امنیت اجتماعی اختصاص خواهد ‏یافت.‏

معاون حقوقی ناجا در مجلس در خصوص خلا های قانونی برخورد با جوانان و حجاب زنان نیز افزود: در ‏خصوص برخورد با تولید‎ ‎کنندگان ابزارهای ناهنجاری های اجتماعی، خلاهای قانونی وجود داشت که این موانع ‏با‎ ‎همکاری مجلس و قوه قضاییه حل شده است‎.‎

خبر دائمی شدن طرح برخوردهای نیروی انتظامی با مردم تحت عنوان طرح ارتقای امنیت اجتماعی درحالی ‏منتشر شد که برغم آنکه طی دوماه اخیر این برخوردها، به ویژه بازداشت زنان وجوانان در استانهای مختلف ‏کشور افزایش یافته، به گواه اظهارات فرمانده نیروی انتظامی جرایم پرخطر نظیر تجاوز به عنف و جرایمی از ‏این قبیل نه تنها با کاهش نیافته بلکه افزایش نیز یافته است.‏

سرهنگ ابراهیم کریمی از دو برابر شدن گشت‌های ارشادی در گرگان خبر داد و گفت: این امرباعث تشدید اجرای طرح مبارزه با بدحجابی درسطح استان شده و امسال نیز در برخورد با بدحجابی باافرادی که موازین شرعی و اخلاقی را رعایت نکنند و امنیت منطقه را مختل کنند به شدت برخورد می‌شود.

سرهنگ ابراهیم کریمی به ایرنا اظهارداشت: نیاز به امنیت و آرامش یکی از مهمترین نیازهای مردمی است، تا جایی که تحقق امنیت اجتماعی در هر جامعه عامل پویایی، رشد و پیشرفت آن جامعه محسوب می‌شود

آماری از دستگیر شدگان طرح امنیت اجتماعی

در مدت یک سال اجرای طرح امنیت اخلاقی و اجتماعی ویژه بانوان از اردیبهشت سال گذشته تاکنون شش هزار و ۴۱۴ نفر از کسانی که با رفتارهای ناهنجار خود برای بانوان مزاحمت ایجاد کرده و موجب سلب امنیت وآسایش آنان شده بودند، دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان تهران با اعلام این مطلب از ارجاع ۹۲۴ نفر از این تعداد به مراجع قضایی و تشکیل پرونده برای آنها خبر داد. علیرضا اکبرشاهی با طرح این مساله که «طرح امنیت اخلاقی و اجتماعی ویژه بانوان با هدف ارتقا و توسعه احساس امنیت برای بانوان در سطح استان تهران به اجرا درآمد»، تاکید کرد: از شش هزار و ۴۱۴ نفر دستگیرشده برای سلب آسایش و امنیت زنان، پنج هزار و ۴۹۲ نفر با اخذ تعهد کتبی در یک سال اخیر آزاد شدند.

بنابر گزارش فارس نیوز در طول این طرح تعداد یک هزار و 98 نفر از زنان بدحجاب که با پوشش خود عفت عمومی را جریحه‌دار می‌کردند، دستگیر شدند و از این تعداد 954 نفر با اخذ تعهد کتبی آزاد و تعداد 114 نفر نیز با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

یک مقام مسوول در پلیس ازدستگیری 95 نفر در ارتباط با عدم رعاعت حجاب اسلامی در قزوین خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قزوین در گفتگو با خبرنگاران ضمن تاکید بر ادامه طرح ارتقاء امنیت اخلاقی در استان، با اشاره به ۲۰۰۰ مورد تذکر و ارشاد به زنان بدپوشش برای رعایت حجاب اسلامی خاطرنشان ساخت: “از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۹۵ نفر از افرادی که حجاب اسلامی را رعایت نمی‌کرده‌اند توسط پلیس دستگیر شده‌اند.”
سرهنگ شعبانی همچنین، تعطیلی شش سفره‌خانه بدلیل نداشتن مجوز و همچنین تعهد کتبی از ۱۸ واحد دیگر مبنی بر لزوم رعایت مقررات و شئونات اسلامی را از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت نام برد.

یک ترم ممنوعیت از تحصیل بخاطر بدحجابی

به گزارش آفتاب، دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز عصر چهارشنبه در اعتراض به صدور احکام کمیته انضباطی برای 8 دانشجوی دختر این دانشگاه به جرم بدحجابی تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب،‌ بر اساس شنیده‌ها، اتهام این 8 دانشجوی دختر از سوی کمیته انضباطی دانشگاه صنعتی شیراز “بدحجابی در محیط دانشگاه” عنوان شده، و بر اساس آن هر کدام از دانشجویان به یک ترم محرومیت از تحصیل محکوم شده‌اند.

بر پایه این گزارش، گفته می‌شود، دانشجویان دختر مذکور، چهارشنبه گذشته به صورت تلفنی به کمیته انضباطی احضار و حکم محرومیت از تحصیل به مدت یک ترم به آنان ابلاغ شده‌است.

امام جمعه مشهد : بی حجاب یک جاسوس مزدور بی‌جیره مواجب است

علم الهدی امام جمعه مشهد، روز گذشته در خطبه های نماز این شهر افراد بی حجاب را از یک ماده منفجره و بمب خطرناک تر دانسته و گفت: ” بی حجاب یک جاسوس مزدور بی‌جیره مواجبی است که روز و شب برای آمریکا جاسوسی می‌کند

علم‌الهدی افزود: “این مردم غیرت دارند و بی‌ناموس نیستند، آن که بی‌ناموس است راضی می‌شود زنش بی‌حجاب باشد و ملعبه شهوت‌رانی و هرزگی مردان شود. عفت زن مسلمان خیلی قیمتی است، باید توجه داشت بی‌حجابی تنها گناه و فعل حرام نیست، امروز یک جنایت وحشتناک است. بی حجاب یک جاسوس مزدور بی‌جیره مواجبی است که روز و شب برای آمریکا جاسوسی می‌کند، بدون این که حقوقی بگیرد و ابزار دست استکبار شده تا سفره دین را از زیر پای جوانان جمع کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی طرح مد و لباس وزارت ارشاد را در ارضای جوانان موفق دانست


لاله افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس درباره طرح و مد لباس و عدم اجرای آن گفت : طرح مد و لباس ابلاغ شده و آئین‌نامه‌ها طی چند ماه گذشته ابلاغ شده همچنین طرح غفاف و حجاب نیز که توسط شورای فرهنگی عمومی تهیه شده بود ابلاغ شده است و مجلس نیز باید در زمینه اجرای طرح عفاف و حجاب وارد عمل شود و نیاز‌مند به پیگیری از سوی کمیسیون فرهنگی است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در رابطه با موفقیت این طرح در ارضای گرایش جوانان نسبت به مد با حفظ ارزشهای اسلامی گفت :ایرانیان در زمینه هنر و مد بسیار خلاق هستند و با درنظر گرفتن ویژگی‌ها و خصوصیات و ارزش‌های موجود در جامعه می‌توانند مفید واقع شوند.

وی گفت: در اصل طرح مد و لباس بیش از سایر دستگاه‌ها به وزارت ارشاد مربوط می‌شود و کمیته‌ای در وزارت ارشاد تشکیل شده که سایر دستگاه‌ها در این کمیته حضور دارند. اما در مجلس شورای اسلامی نیز این موضوع باید از سوی کمیسیون فرهنگی پیگیری شود و در مجلس هفتم نیز فاطمه آلیا از سوی کمیسیون فرهنگی در این زمینه پیگیر امور بود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری فارس: زنان باید در حضور نامحرم نگران باشند

خبرنامه امیرکبیر، معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس در سخنانی که ایسنا گزارش کرده است، دقت در برنامه آموزش و پرورش در اجرای طرح عفاف و حجاب را خواستار شد.
وی افزود: “جامعه ما جامعه ای اسلامی است و در جامعه اسلامی زنان باید پوشیده، حضور پیدا کنند و در مدارس نیز شرایطی فراهم شود که خانم ها بدون حضور نامحرم آزادانه فعالیت کنند.”

حدائق با انتقاد از پوشش نامناسب برخی زنان گفت: “متأسفانه برخی از خانم ها عادت کرده اند که نگران حضور نامحرم نباشند، در حالیکه باید برنامه ریزی کنیم همواره زنان جامعه ما در صورت حضور نامحرم پوشش کامل اسلامی داشته باشند.

از این پس قضات برای مبارزه با بدحجابی در خیابان ها گشت زنی خواهند کرد

عباس پوریانی، دادستان عمومی و انقلاب استان های ایران، اعلام کرد: از این پس قاضی سیار همراه با ماموران نیروی انتظامی در خیابان ها و زنان «بدحجاب» در استان مکان های عمومی گشت زنی خواهد کرد.

همراهی قاضی سیار با ماموران نیروی انتظامی یک هفته بعد از آن صورت می گیرد که مجلس شورای اسلامی یک فوریت «طرح تشدید مجازات جرایم اخلال در امنیت روانی جامعه » را تصویب کرد که براساس آن متهمانی که در دادگاه به عنوان مخل امنیت روانی جامعه شناخته شوند، اعدام خواهند شد.

پلمپ 21 آموزشگاه علمی در تهران به خاطر بدحجابی

روزنامه اعتماد از پلمب ۲۱ آموزشگاه علمی و آزاد در تهران خبر داده و نوشته است که یک کارشناس مسوول آموزشگاه های علمی و آزاد آموزش و پرورش شهر تهران پلمب ۲۱ آموزشگاه زبان و کنکور را تایید کرده است.

این روزنامه به نقل از سعید شیرازی نوشته است: «رای پلمب چهار آموزشگاه زبان و کنکور نیز در هفته گذشته از دادگاه اخذ شد و به مسوولان آن مهلت داده شد که تا پایان هفته برای بستن آموزشگاه خود اقدام کنند در غیر این صورت در این آموزشگاه ها توسط نیروی انتظامی پلمب می شود.

لغو امتیاز هشت نشریه به دلیل چاپ تصویر زنان بر روی جلد

محمد‌حسین صفار‌هرندی، وزیر ارشاد می‌گوید، حکم لغو امتیاز هشت‌ نشریه‌ای که به علت بی‌توجهی به ۲۰ تذکر مبنی بر چاپ نکردن تصویر زنان بر روی جلد، صادر شده است به هیچ‌ عنوان «قابل برگشت نیست». هشت نشریه دنیای تصویر، هفت، بازنگری، صبح زندگی، تلاش، به سوی افتخار، ندای ایران و شوکا در ۲۶ اسفندماه سال گذشته به استناد تبصره ۱۱ ماده ۱۱ قانون مطبوعات از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات لغو امتیاز شدند.

به ‌گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای صفارهرندی که در جمع دانشجویان دانشگاه امام‌صادق از عملکرد وزارت ارشاد دفاع می‌کرد در تشریح بازتاب صدور این حکم گفت: «محصول آن برخورد، این بود که تعداد زیادی از افراد متدین جامعه از ما سپاسگزار و ممنون شدند.

امنیت زنان ٬ امنیت جامعه


به گزارش خبرنگار مهر، موضوع “سلامت روانی و اجتماعی” زنان تا بدانجا حائز اهمیت است که جوامع برای مصون ماندن از آسیبهای ناشی از تهدید و تخریب سلامت روانی و اجتماعی زنان، برنامه ها و اقداماتی را با پیش زمینه های فرهنگی و امنیتی مدنظر قرار می دهند و بر اجرای آنها تاکید و اصرار می ورزند. زیرا سلامت جامعه تا حدود زیادی نشات گرفته از سلامت جنس مخالف مذکر است و آن نیز به خاطر محدودیت توانایی زنان است که بعضا در گرفتن حق خود از مردان، ناتوان هستند.

به طور کلی اخبار و مطالب فرهنگی و سپس آسیبهای اجتماعی بیشترین تیتر روزنامه ‌ها – در مورد مسایل زنان – را به خود اختصاص داده استشاید عواملی چون: برابری تقریبی جمعیت زنان، برخی مشکلات اقتصادی، افزایش آمار فارغ التحصیلانی که می خواهند از مدرک دانشگاهی خود، بهره ببرند و همچنین، میل به استقلال مالی در نزد برخی از زنان و…، دست به دست هم داده تا شاهد کثرت حضور زنان در محیط های اجتماعی باشیم، محیط‌هایی که بعضاً برای حضور آنان، امن نیست.

طرح امنیت اجتماعی شامل حال بیماران بدحجاب نیز شد

به گزارش جهان نیوز سیدمحسن مرتضوی در گفتگو با فارس با بیان اینکه طرح تذکر به بیماران بدحجاب در حال اجراست، افزود: اساس برنامه‌های این معاونت، برنامه‌ریزی برای اجرای تذکر لسانی است که در این طرح تاکنون گام‌های موثری در مساجد، پلیس راه و برخی مکان‌های دیگر برداشته شده است.

وی اظهار داشت: تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در سطح مساجد نیز از دیگر برنامه‌های معاونت تشکل‌های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان است.

معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان ادامه داد: به منظور ایجاد این شورا، تیمی مرکب از نیروهای بسیج همان مسجد و امام جماعت آن مسجد با هماهنگی کلانتری محل تشکیل می‌شود که به اجرای تذکر لسانی در خیابان‌ها و محلات اطراف مسجد می‌پردازند.

منیره معین الاسلام چادر ملی را نیز در تعارض با پوشش اسلامی دانست

خانم منیره معین الاسلام روز شنبه در همایش عفاف و حجاب در موسسه امام خمینی (ره) قم افزود‏: از آن جمله، عرضه لباس‌های مختلف و چادر ملی است که با شعار پوشش اسلامی ارائه می‌‌شود اما عملا بدن‌نما بوده و هم اکنون تبدیل به مانتوی تنگ آستین‌دار شده است‏.

وی با اشاره به نظر مقام معظم رهبری در خصوص چادر ملی اضافه کرد‏:‏ این چادرها برای کسانی که مانتویی هستند خوب است که یک قدم به سوی بهتر شدن بر می دارند، اما برای چادری ها پوشیدن آن جلوی رشد فضیلت را می گیرد.
وی افزود‏:‏ باید حجابی را که قرآن گفته به جامعه معرفی کنیم چرا که قرآن پس از بیان نوع پوشش مطالبی تکمیلی تر می آورد که نشانه ها و رفتار زن مسلمان را نشان می دهد‏.‏

سرکوب دانشجویان دختر دانشگاه فردوسی مشهد به خاطر بدحجابی

کمیته انضباطی دانشگاه فردوسی دختران دانشجو را به بهانه های: استفاده از الفاظ رکیک، اختلاط بیش از حد با نامحرم، مصرف سیگار، روابط نامشروع، شرکت در اردو و مهمانی و عمدتا نوع پوشش مورد بازخواست قرار می دهد و در صورت مقاومت یا عدم اجرای خواسته های کمیته مذکور توسط دانشجو ی احضار شده، خشونت برخورد خود را افزایش می دهد.

طی دو سال اخیر مدیریت آموزش کل دانشگاه (دکتر رضایی)، موافقت با درخواست های آموزشی و درخواست های دانشجویان موارد خاصی را منوط به موافقت کمیته انضباطی نموده و بارها دلیل مخالفت با در خواست آموزشی دانشجویان را مشکلات انضباطی دانشجو اعلام نموده اما به ظاهر حکمی آموزشی صادر می نماید.

چهره های شناخته شده صنفی دانشگاه با وجود ممنوعیت فعالیت شورای صنفی دانشگاه، بارها گزارشاتی مبنی بر صدور احکام اخراج و محرومیت آموزشی به دلایل غیرآموزشی دریافت نموده اند. در برخی موارد نیز دانشجویانی از سوی این مدیریت مجبور به پذیرش انتقال (تبعید) شده اند.

تاکسی های اصفهان از سوار کردن زنان بدحجاب منع شدند

رئیس ستاد احیاء امیربه معروف شهرستان اصفهان گفت: از تاریخ 15 خرداد‌ماه سال ‌جاری، تمامی مسافرکشهای شهری موظف به تذکر و سوار ننمودن مسافرین بدحجاب در سطح شهر اصفهان هستند.

مظفر حاجیان در دومین کمیسون مبارزه با مفاسد اجتماعی استان اصفهان، با انتقاد از عملکرد سازمان تاکسیرانی افزود: سوار نمودن دو نفر مسافر در جلو وسیله نقلیه کاری خلاف مقررات است.وی ادامه داد: طرح جلوگیری از حضور دوچرخه‌سواران زن در سطح شهر به خوبی اجرا شده است و جا دارد کار بیشتری روی آن صورت بگیرد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours