اعتصاب در روزنامه اعتماد

23 شهریور 1387

شهرگان: تاخیر سه ماهه در پرداخت حقوق و رفتار نامناسب سرمایه گذاران روزنامه اعتماد با خبرنگاران و روزنامه نگاران، موجب شده که نامه‌ای حاوی خبر اعتصاب تحریریه این روزنامه به دست مسوولان آن برسد.
بر اساس این نامه که به علی خدابخش، سرمایه گذار روزنامه اعتماد داده شده، خبرنگاران و روزنامه‌نگاران شاغل در این روزنامه در هفته آینده یک ساعت با تاخیر، کار خود را آغاز خواهند کرد و اگر خواسته‌های آنها برآورده نشود، این مدت زمان را افزایش خواهند داد و در نهایت دست از کار خواهند کشید.
تاکنون بیش از ۲۵ نفر از خبرنگاران و اعضای تحریریه روزنامه اعتماد این نامه را امضاء کرده‌اند. اما علی خدابخش با دیدن این نامه، همه امضاء کنندگان نامه را تهدید به اخراج کرده و با صدای بلند درتحریریه گفت: “من برای کسی دعوت نامه نفرستاده‌ام. شرایط کار در اینجا و هر جای دیگری که علی خدابخش باشد، همین است. هر کس نمی خواهد برود.” او همچنین به بخش اداری روزنامه اعتماد دستور داده تا مانع ورود امضاء کنندگان نامه اعتصاب به ساختمان تحریریه روزنامه شوند.
وی پیش از این سرمایه گذار روزنامه شرق بود که پس از تعطیلی آن تاکنون اقدامی برای تسویه‌حساب با روزنامه نگاران و نویسندگان آن نکرده است. خدابخش و دیگر شرکایش هم اکنون سرمایه گذار روزنامه سرمایه و هفته نامه ۴۰چراغ هستند و در تدارک راه اندازی روزنامه روزگار نیز هستند.
از روزنامه اعتماد خبر می‌رسد که از ابتدای شروع سال جدید تاکنون هیچ گونه پرداختی بابت هزینه‌های بیمه و خدمات درمانی پرسنل و شاغلان این روزنامه صورت نگرفته و کارکنان آن برای تمدید دفترچه‌های بیمه خود با مشکل مواجه‌اند. این در حالی است که هر ماه و پیش از پرداخت حقوقشان مبلغی به عنوان حق بیمه از حقوق آنها که با سه ماه تاخیر پرداخت می شود، کسر می‌شود.
همچنین قرار است روزنامه اعتماد که هم اکنون در ۲۰ صفحه منتشر می‌شود به ۱۶ صفحه کاهش یابد. بر این اساس قرار است تعداد نیروهای شاغل در تحریریه دست‌کم به میزان یک سوم کاهش یابند. البته این کار به موازات روزنامه اعتماد در روزنامه سرمایه شروع شده و این روزنامه از هفته آینده از ۲۴ صفحه به ۲۰ صفحه کاهش خواهد‌یافت.
سرمایه گذاران این روزنامه در حالی به نداشتن نقدینگی برای پرداخت حقوق کارکنان خود اعتراف می‌کنند که در سه ماه گذشته یک چاپخانه را به مبلغ بیش از سه میلیارد تومان در ابتدای اتوبان تهران – کرج خریده‌اند و قرار است تمام نشریات خود را برای چاپ به آنجا منتقل کنند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours