اطلاعیه کمیسیون زنان دفتر تحکیم در اعتراض به بازداشت هستی خضروی

2 مهر 1387

کمیسیون زنان دفتر تحکیم وحدت :در ادامه فشار، احضارها و بازداشت های متعدد ماه های اخیر که این روزها روند رو به رشدی داشته است، «هستی خضروی» عضو شورای مرکز انجمن اسلامی دانشگاه خواجه نصیر و کمیسیون زنان دفتر تحکیم وحدت، صبح روز شنبه 30 شهریور به دنبال احضار به شعبه 2 بازپرسی امنیت کشور بازداشت شده و تا کنون اطلاعی از وضعیت وی حاصل نشده است. دلایل احضار و بازداشت این دانشجو بسیار مبهم بوده و تنها تلفنی به موارد کلی نظیر سردبیری نشریه «پویش»، عضویت در انجمن اسلامی و فعالیت برای کمپین یک میلیون امضاء برای تغییر قوانین تبعیض آمیز اشاره شده است. وی که پیش از این نیز بارها به حراست دانشگاه و کمیته پیگیری وزارت اطلاعات احضار شده و مدت ها از طرف برخی نهادهای خاص برای همکاری تحت فشار قرار گرفته بود، این بار هنگام مراجعه به بازپرسی امنیت دادگاه انقلاب بدون اطلاع قبلی بازداشت شد و ماموران به خانواده وی اعلام کردند دو هفته بعد برای پیگیری وضعیت وی مراجعه کنند.

در پی این بازداشت ظهر یکشنبه ماموران امنیتی با ورود به محل سکونت وی، بسیاری از وسایل شخصی او از جمله کامپیوتر، دفاتر و یادداشت های شخصی اش را ضبط کردند. مسئله قابل اهمیت در این میان فشار اخیر وزارت اطلاعات به این دانشجو است که 3 بار احضار به کمیته پیگیری موید این واقعیت است.

اکنون وجود فشار مضاعف در روند بازجویی و احتمال تحمیل اعترافات واهی به هستی خضروی از جمله موارد نگران کننده است. بازداشت هستی خضروی و دیگر دانشجویان دختر بیانگر این واقعیت است که دستگاه اطلاعاتی و قضایی کشور تمرکز بر دانشجویان دختر و سرکوب فعالیت های آنان را در برنامه دارد. انجام این دست اقدامات در آستانه سال تحصیلی جدید از سوی حراست دانشگاه و نهادهای امنیتی، تشدید برخورد با فعالین دانشجویی و تحدید بیش از پیش آنان را در پی دارد. دختران دانشجویی که امروز عرصه دانشگاه برای حضورشان با طرح هایی چون سهمیه بندی جنسیتی و بومی گزینی جنسیتی از طریق الزام دانشگاه ها به پذیرش دختران در محل سکونت، تنگ شده است.

کمیسیون زنان دفتر تحکیم وحدت احضار به کمیته های انضباطی، بازداشت و برخورد با دختران دانشجوی فعال در دانشگاه ها را ابزارهایی بی اثر بر سر راه فعالیت دختران می داند و ضمن محکوم کردن دستگیری یکی از اعضای خود نسبت به بازداشت های غیرقانونی فزاینده دانشجویان توسط نهادهای امنیتی هشدار داده و خواستار آزادی هرچه سریعتر آنان است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours