اعتراض فعالین سیاسی و اجتماعی در مقابل بازداشت ها و فشارهای اخیر

8 مهر 1387

مدرسه فمنیستی: در روزهای اخیر با توجه به موج دستگیری ها و فشارهای وارده به فعالان اجتماعی و سیاسی، عده زیادی از آنان با صدور نامه و بیانیه هایی به فشارهای وارده اعتراض کردند و خواستار رسیدگی به وضعیت موجود شدند .

◀️  همچنین گروهی از فعالین مدنی در آذربایجان نیز با انتشار بیانیه ای اعتراضی، خواستار توقف نقض حقوق بشر در آذربایجان و رفتارهای خشونت آمیز با فعالان مدنی هویت خواه آذربایجان شدند. در این بیانیه با اشاره به فشارهای صورت گرفته بر فعالین آذربایجان، آمده است:

این مطالبات خواسته طیف یا قشر خاصی از مردم آذربایجان نیست، بلکه خواسته اکثریت آذربایجانی ها است که در قیام خرداد سال ۸۵ این امر به شکل بارزی متجلی و متبلور شد. با این وصف، امید آن می‌رفت خروش و صدای این قیام به گوش مسئولین هم برسد، ولی متاسفانه نه تنها اقدامی در راستای احقاق مطالبات مردمی آذربایجان نشده، بلکه به شدت برخوردها نیز افزوده شده است. بدیهی است که مسائل آذربایجان، نه با خشونت و تهدید و نقض حقوق بشر، بلکه با ایجاد فضای توسعه فرهنگی، اجتماعی و امکان دسترسی به مطالبات اولیه‌ی آذربایجانیان و سایر اقوام مرتفع خواهد شد. لذا ما امضاءکنندگان این بیانیه ضمن تقبیح هرگونه خشونت و فشار بر فعالین عرصه مدنی و فرهنگ خواستار رفع کلیه‌ی نابرابری های فوق‌الذکر و آزادی هرچه سریعتر زندانیان سیاسی آذربایجان، خاصه روشنفکران و دانشجویان آذربایجانی، که بدون هیچگونه منطق حقوقی در یک مراسم افطاری دستگیر شده‌اند، هستیم.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours