دستگیری نگین شیخ الاسلامی و حکم جانبی روناک صفازاده

16 مهر 1387

حکم جانبی روناک صفارزاده صادر شد: ۹ ماه حبس برای خروج از مرز و استفاده از ماهواره،

به گزارش سایت گوید (از سایت شهرگان): روز گذشته محمد شریف از ابلاغ حکم دادگاه عمومی برای اتهام جانبی روناک صفارزاده یکی از متهمان پرونده دو دختر فعال در ان جی او های کردستان خبر داد. شریف با بیان این که شعبه ۱۰۱ دادگاه عمومی پیرانشهر، روناک صفارزاده را به خاطر دو جرم خروج غیر قانونی از مرز و استفاده از تجهیزات ماهواره به ۹ ماه حبس تعزیری و ۲ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرده‌است، در رابطه با روند پرونده اصلی این دختر ۲۴ ساله گفت: شعبه ۱ دادگاه انقلاب سنندج که دادگاه بدوی این پرونده محسوب می شود، هنوز هیچ حکمی برای روناک صادر نکرده است.

وی در ادامه با اشاره به پیگیری هایش درباره تاخیر در صدور حکم اصلی روناک گفت: ظاهرا علت این است که دادگاه هنوز پاسخ استعلام را دریافت نکرده و به همین خاطر برای اتهام اصلی این دختر هنوز حکمی صادر نشده است.

کاهش حکم هانا عبدی از 5 سال به یک سال و نیم

همچنین به گزارش تغییر برای برابری حکم دادگاه تجدید نظرهانا عبدی به وی ابلاغ شد. محمد شریف وکیل هانا در گفتگو با تغییربرای برابری گفت حکم حبس در تبعید هانا عبدی از 5 سال به یک سال ونیم کاهش یافت و مکان تبعید هم به رزن همدان تغییر یافت.

نگین شیخ الاسلامی بازداشت شد

همینطور به گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران– خانم نگین شیخ الاسلامی فعال حقوق بشر که سوابق متعددی در فعالیتهای خبری و روزنامه نگاری دارد ، صبح روز گذشته مورخه 14 مهرماه سال جاری در شهر تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد ، این فعال مدنی که سابقاً مسئولیت انجمن فرهنگی اجتماعی زنان آذرمهر کردستان را بعهده داشت از فعالان جنبش زنان محسوب میگردد که با نهادهای متعددی منجمله این مجموعه در زمینه حقوق بشر همکاری داشته است.

خانم شیخ الاسلامی در حیطه کاری خود تلاش گسترده ای را برای احقاق حقوق ، برابری و ظرفیت سازی زنان منطقه کردستان انجام داده است . خانواده ایشان و همکاران خانم شیخ الاسلامی در نگرانی و بی خبری مطلق از سرنوشت ایشان به سر می برند. شنیده ها حاکی از انتقال وی به بازداشتگاه 209 زندان اوین می باشد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours