شیوا نظرآهاری:” گفتند مشکلت را با وزارت اطلاعات حل کن”

23 مهر 1387

کمیته گزارشگران حقوق بشر: در ادامه روند محرومیت فعالان دانشجویی از ادامه تحصیل در دانشگاه های سراسری، شیوا نظرآهاری فارغ التحصیل رشته عمران دانشگاه آزاد- واحد تهران جنوب- صبح امروز با مراجعه به سازمان سنجش، مطلع شد که نامش در لیست دانشجویان ممنوع التحصیل قرار گرفته و لذا امکان ثبت نام برای کارشناسی ارشد را ندارد.

نظرآهاری با اعلام این خبر گفت:” سال گذشته در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کردم و مجاز به انتخاب رشته شدم، با این حال نامم در میان پذیرفته شدگان کنکور اعلام نشد.” وی ادامه داد:” در دو روز گذشته زمانی که قصد ثبت نام برای تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد را داشتم، با پیغامی مواجه می شدم که حاکی از عدم وجود چنین مشخصاتی در سایت سازمان سنجش بود، در حالی که من پیشتر کارنامه آزمونم را دریافت کرده و نامم در این سایت وجود داشت.”

این فعال حقوق بشر می افزاید:” امروز پس از مراجعه به سازمان سنجش برای پیگیری این مورد، اعلام کردند که فایل من از لیست سازمان حذف شده و باید به هیأت گزینش استاد و دانشجو مراجعه کنم. در آنجا نیز خانم منشی پس از پرسیدن نامم، لیست چند صدنفریشان را چک کردند و گفتند که شما نمیتوانید ثبت نام کنید و باید مشکلتان را با وزارت اطلاعات حل کنید.”

شیوا نظرآهاری می گوید که در سازمان سنجش به او گفته اند تا زمانی که وزارت اطلاعات اجازه ندهد، او امکان ادامه تحصیل در ایران را نخواهد داشت.

در سال های گذشته بسیاری از دانشجویان برتر دانشگاهها به سبب فعالیت های خود در دوران کارشناسی، از ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد محروم شده اند. سازمان سنجش و وزارت علوم مشکل آنها را متوجه وزارت اطلاعات دانسته است.

تعدادی از این دانشجویان در هفته های گذشته با برگزاری تجمع های اعتراضی، خواهان بازگشت به دانشگاه و پاسخگویی مسئولان شدند. با این حال هرساله بر شمار دانشجویان محروم از ادامه تحصیل، افزوده می شود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours