ضرب‌وشتم دانشجوی دختر توسط انتظامات دانشگاه رودهن

امیرهادی انواری-28 مهر 1387

روزنامه کارگزاران: صبح روز پنج‌شنبه عابران کوچه دانشگاه رودهن شاهد درگیری ماموران انتظامات و یک دختر دانشجو بودند. این اتفاق ساعت 11:45 هنگامی رخ داد که یکی از کارمندان زن دانشگاه رودهن از یکی از دختران دانشگاه درخواست کرد تا کیفش را مورد بازرسی قرار بدهد، دختر دانشجو علت درخواست (جست‌وجوی بدنی) را جویا می‌شود اما کارمند زن‌- که گویا از ماموران انتظامات دانشگاه هم نبوده است- با لحن بدی از ارائه توضیح خودداری می‌کند. دختر دانشجو نسبت به این رفتار و اینکه چرا کسی که از ماموران حراست نیست، بدون ارائه دلیل قصد بازرسی بدنی از وی را دارد، اعتراض می‌کند. در نهایت دانشجوی دختر از دانشگاه خارج می‌شود، اما کارمند دانشگاه او را رها نمی‌کند و همچنان ـ در حالی که دختر دانشجو از محیط دانشگاه خارج شده بود‌- او را تعقیب می‌کند. دختر دانشجو که متوجه تعقیب زن می‌شود وحشت‌زده شده و پا به فرار می‌گذارد، اما زن خود را به دختر دانشجو می‌رساند و با ضرب و شتم وی قصد بازگرداندن او را به دانشگاه داشت که موفق نشد. پس از کارمند زن دانشگاه، چندنفر از «ماموران مرد انتظامات» این دانشگاه نیز خود را به دختر دانشجو می‌رسانند و ضمن توهین و ضرب شتم وی و همراه با تماس‌های فیزیکی مکرر با دختر دانشجو او را به داخل اتاقک انتظامات دانشگاه می‌کشانند و حدود یک‌ربع ساعت او را مورد سوال قرار دادند. در تمام این مدت دانشجویان رودهن و عابران شاهد این برخورد بودند و برخی از عابران، همینطور دانشجویان با دوربین موبایل از این حادثه فیلمبرداری کردند. خبرنگار روزنامه کارگزاران که در محل حادثه حضور داشت، نسبت به ماجرا کنجکاو شده و علت این برخورد را از دانشجویان حاضر در محل سوال کرد و در پاسخ دانشجویان ادعا کردند که این اولین‌بار نیست که چنین برخوردهایی با دانشجویان این واحد دانشگاه آزاد اتفاق می‌افتد. آنها همچنین از نظارت ماموران مرد بر نوع پوشش دانشجویان دختر نیز خبر می‌دهند.

به همین دلیل علت چنین رفتاری را از دکتر حیدری رئیس دانشگاه جویا می‌شویم، وی ضمن ابراز تاسف از چنین برخوردی، حاضر به ارائه توضیح کامل در این زمینه نمی‌شود و ارائه توضیحات را به مسوول حراست دانشگاه محول می‌کند. اما در کمال تعجب وی نیز خود را در این زمینه پاسخگو نمی‌داند و از انجام مصاحبه و ارائه توضیح امتناع می‌کند.

در گفت‌وگوهایی که خبرنگار ما با دانشجویان این دانشگاه انجام داد، مشخص شد که دانشجویان این دانشگاه به دلیل فقدان تشکل‌های صنفی دانشجویی منسجم، اصولا در برابر برخوردهای ماموران انتظامات و حراست دانشگاه بسیار آسیب‌پذیر شده‌اند و به دلیل عدم ارتباط رسانه‌های جمعی با این دانشگاه، بر بسیاری از برخورد‌های اینچنینی سرپوش گذاشته می‌شود و این امر موجب عدم ‌پاسخگویی ماموران انتظامات در قبال دانشجویان شده است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours