گزارشی از کارگاه حقوق شهروندی برای مادران کمپین یک میلیون امضاء

مریم زندی-4 اسفند 1386

مریم زندی: «هنگام دستگیری این توان فرد است که به کمکش می آید. این به اضافه آگاهی از قوانین و به کار بردن آن ها هنگام نیاز»، این یعنی اعتقاد راسخ و محکم به هر آنچه که می گوییم ومی نویسیم به هر آنچه که در زندگی می خواهیم تغییر دهیم و باید برای آن زحمت بکشیم. این نکته کلیدی را خانم زهره ارزنی در کارگاه حقوق شهروندی که برای مادران کمپین یک میلیون امضاء در اوایل هفته (یکشنبه 28 بهمن ماه) اجرا کردند متذکر شده اند.

در این کارگاه خانم “ایراندخت فامیلی” مادر راحله عسگری زاده نیز با شور و شعفی خاص شرکت کردند و گفتند: ما از همان آغاز راه می دانستیم که دخترم در راهی ساده قدم نگذاشته است بلکه می دانستیم که راه سخت است و باید مقاوم باشد. و خطرات آن را نیز می دانستیم. و ادامه دادند که من به این چنین دختری افتخار می کنم. درست است که جای او در خانه خالی است و فضای خانه پر است از حرف ها و عکس های او؛ ولی خوشحالم که هدف او تغییر دادن جامعه است و مخصوصا تغییر وضعیت و سرنوشت زنان و دخترانی که تحت ستم جامعه مرد سالار در میان آرزوها و استعدادهایشان گم می شوند، محو می شوند و با حسرت زندگی می کنند و نمی دانند چه سرنوشتی بعد از زندگی زناشویی در انتظارشان است!

مادران دیگر نیز در این کارگاه اشاره کردند تغییر قوانین تبعیض آمیز ضدزن، قوانین ضد خانواده جملگی اهدافی است که باید همراه دختران و پسرانمان که جسارت و اعتماد به نفس و پشتکار را که در خانواده آموخته اند، به پیش ببریم.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours