معصومه ضیا به یکسال حبس تعلیقی و جریمه نقدی محکوم شد

17 آبان 1387

کانون زنان ایرانی :معصومه ضیا ،فعال حقوق زنان از سوی شعبه 21 دادگاه تجدید نظر انقلاب اسلامی به خاطر حضور در تظاهرات زنان در بیست و دوم خردادماه 1385 به یکسال حبس تعلیقی و معرفی هر چهار ماه یکبار خود به نیروی انتظامی محکوم شد.

در حکم دادگاه تجدید نظر دلیل محکومیت ضیا حضور در تجمع غیرقانونی و شعارهای داده شده از سوی او در این تجمع عنوان شده است.

او همچنین از سوی دادگاه عمومی تهران به اتهام اخلال در نظم عمومی به پرداخت دو میلیون ریال جریمه نقدی بدل ازحبس و شلاق محکوم شده است. این اتهام نیز به خاطر حضور ش در تجمع 22 خرداد زنان در تهران به او وارد شده بود.

حکم اولیه معصومه ضیا که از سوی شعبه 28 دادگاه انقلاب صادر شده یکسال حبس تعزیری بود .وی همچنین از سوی شعبه 1060 دادگاه عمومی به پرداخت سه میلیون ریال جریمه نقدی بدل از حبس و شلاق محکوم شده بود .

پس از اعتراض فریده غیرت ،وکیل مدافع معصمومه ضیا محکومیت یکسال حبس تعزیری او به یکسال حبس تعلیقی( تعلیق به مدت سه سال) و جریمه نقدی او نیز به دو میلیون ریال کاهش یافت.

ضیا بر اساس حکم صادره موظف است در سه سالی که حکم او به حالت تعلیق در آمده است ،هرچهارماه یکبار خود را به نیروی انتظامی منطقه محل سکونتش معرفی کند.

زنان در تجمع بیست و دوم خردادماه 1385 که درمیدان هفت تیر تهران برگزار شد ،نسبت به قوانین تبعض آمیز اعتراض کردند.در این تظاهرات بیش از هفتاد نفر از جمله معصومه ضیا بازداشت و به بند امنیتی 209 در زندان اوین منتقل شدند.اغلب این بازداشت شدگان پس از یک هفته با قرار کفالت آزاد شدند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours