زنان و ریاست جمهوری باراک اوباما در آمریکا

20 آبان 1387

70 در صد زنان مجرد به اباما رأی دادند

شهرزادنیوز: بر پایه آخرین همه‌پرسی در ایالات متحده آمریکا، 56 در صد از زنان به باراک اباما رأی دادند، که 70 درصد آنان مجردند.

دمکرات‌ها می‌ترسیدند که طرفداران هیلاری کلینتون، با کنار رفتن وی از کاندیداتوری ریاست جمهوری، به اعتراض، مک کین را انتخاب کنند. اما، از هر ده زن طرفدار دموکرات‌ها، 9 نفر به باراک اباما رأی دادند.

گزارش‌گر روزنامه سویسی “تاگز آنسایگر”، در گزارشی از آمریکا می‌نویسد: “زنان مجرد در کاخ سفید را به روی اباما گشودند.” وی در ادامه گزارش خود می‌نویسد: “به ویژه زنان جامعه رو به رشد مهاجران اسپانیایی زبان بودند که از اباما حمایت کردند. علت، وعده‌های انتخاباتی اباما در مورد بیمه درمان همگانی، بهبود وضع مدارس و دسترسی آسان‌تر به کلاس‌های متوسطه بود.”

گفتنی است که درکلرادو 78 درصد و در نیومکزیکو 72 در صد از زنان مهاجرآمریکای لاتین، به اباما رأی دادند. حتا در تگزاس نیز، که اکثر ساکنانش به مک‌کین تمایل داشتند، 71 درصد به سود نخستین رییس جمهوری سیاهپوست در آمریکا رأی دادند

میشل اوباما ،حرکت به سوی بانوی اولی

ترجمه :کانون زنان ایرانی: میشل اوباما چگونه می خواهد برنامه ها ی انتقال از همسر یک کاندیدای انتخاباتی را به بانوی اول ریاست جمهوری آمریکا هدایت بکند؟ و چه موضوعاتی را برای اقامت در محل اقامتشان در ” ویست وینگ ” مد نظر دارد ؟ خانم اوباما کمی پیش از شروع انتخابات با ریچارد وولف خبرنگار نیوزویک در یک اتاق کوچک در کنار ورزشگاه دبیرستانی در “آکرون – اوهایو “و اندک زمانی اندک پیش از رای دادن ، گفتگو کرده است. او در این مصاحبه از برنامه های کاریش در کاخ سفید و همینطور پدری مهربان که به عنوان چهل و چهارمین رئیس جمهور آمریکا شناخته خواهد شد ،سخن گفت.

زندگی با خانواده در واشنگتن … آیا تا به حال به آن فکر کرده بودید ؟

ما از هر ثانیه زمانی که برای این جابجایی داریم استفاه خواهیم کرد و امیدوارم که همه چیز به خوبی پیش برود و دوست نداریم که این جابجایی منجر به جدا شدن خانواده و پیوستن دوباره در زمان های مختلف شود . اما چگونه ، چه زمانی وکجا ، من هنوز در این باره به اندازه کافی نمی دانم . در شرایطی که هم اکنون داریم با هم صحبت می کنیم خیلی سخت است که در باره مدرسه بچه ها و چیزهای دیگر صحبت کنیم .زیرا شما نمی خواهید یک پارچه بخرید و آن راندازه گیری کنید .

این نخستین جابجایی خانواه است . اولین جابجایی به یک مکان متفاوت؟

بله

بنابراین یک مقداری همراه با دلهره و ترس است؟

هنوز نمی دانم . دوست داشتن چیزهای جدید همیشه همراه با دلهره است تا وقتی که شما برای خودتان برنامه مشخص داشته باشید . آنچه من می دانم این است که همه چیز در حال جور شدن است . با این همه فکر می کنم وقتی که این کار شروع شود و بچه ها بدانند به چه مدرسه جدیدی خواهند رفت و چه احساسی نسبت به آن خواهند داشت و این که بدانند کدامیک از اتاق ها را دوست خواهند داشت ، هیجان انگیز خواهد بود . مهمترین اقدامات من آماده کردن دختران و اطمینان از این که آنها خوب هستند و مشکلی ندارند ،خواهد بود. باراک و من به سوی یک کار سخت می رویم .او کارهای سخت را دوست دارد ( می خندد ). ما می دانیم که کارهای زیادی برای انجام دادن داریم . این یک بخش معمولی از این شغل و این نوع زندگی است . اما خیلی زودتز از آنچه که فکر بکنید من خواهم دانست که بچه کجا می خواهند باشند و همینطور چیزهای سخت دیگری که ما استفاده خواهیم کرد . همچنان که پیش از این آنها را انجام داده ام .

شما به عنوان بانوی اول آمریکا می خواهید همچنان کارهای خودتان را در سازمان های خیریه و غیر انتفاعی ای که به تربیت جوانان برای در اختیار گرفتن رهبری مجموعه های کوچک می پردازد ، ادامه دهید . چه فکری کرده اید برای ادامه این کار ؟

باراک در حال فکر کردن درباره سرمایه گذاری بزرگی در حوزه خدمات ملی است که کار من هم بخشی از این مجموعه را در بر می گیرد . او در حال برگزاری یک ملاقات عمومی با رهبران و مدیران گروه ها .و سازمان های غیر دولتی خدمات ملی است تا از تجارب و خلاقیت های آنها برای ایجاد راهایی برای کمک به پرداخت هزینه های تحصیل انشگاه جوانان استفاده کند. در تمام زمان هایی که من با این موسسات کار کرده ام ، متوجه شده ام که همه این ها مراکز و منابعی یرای جوانان و حتی بزرگسالان هستند .چرا که این موسسات برای همه مردم در هر گروه سنی وجود دارد . جوانانی که با من کار می کنند حودشان مدیر برنامه هایشان هستند ، آنها با بچه ها کار می کنند . آنها در پارک ها کار می کنند و در سازمان های غیر دولتی فعالند . با این کارها شما می توانید به بچه ها برای پرداخت هزینه های تحصیلشان کمک کنید .

منبع :http://www.newsweek.com/id/167813?G…

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours