خانواده های راحله عسگری زاده و نسیم خسروی: به صدور قرار آزادی برای آنها خوش بین هستیم

محبوبه حسین زاده-6 اسفند 1386

با مراجعه مجدد خانواده های راحله عسگری زاده و نسیم خسروی به دادگاه انقلاب، قاضی پرونده قرار رسیدگی به این پرونده را به فردا موکول کرده و قول مساعد برای حل مشکل داده است.

علی واعظی پور، همسر نسیم خسروی در این باره می گوید: «در مراجعه ای که امروز به دادگاه انقلاب داشتیم، برخورد خوبی با ما صورت گرفت. قاضی سبحانی گفت فردا راحله و نسیم به دادسرا آورده می شوند و ما هم همان ساعت مراجعه کنیم تا تکلیف پرونده مشخص شود.»

پدر راحله عسگری زاده نیز می گوید:« امروز که به دادگاه مراجعه کردیم با حسن نیت با ما برخورد شد. قاضی سبحانی از من پرسید که آیا وکیلان پرونده از ما خواسته اند که برای آزادی دخترم سند نگذاریم و من هم پاسخ دادم که چون سندی نداریم این تصمیم را گرفته ایم. البته یک جواز کسب پیدا کرده ایم ولی ترجیح می دهم زیر بار دین دیگران نباشم.»

وی می افزاید:« با قاضی سبحانی در مورد خواسته های دخترم و دوستانش صحبت کردم و گفتم این جوانان حق و حقوق خود را می خواهند. اینها نه اقدامی علیه نظام انجام داده اند و نه مشکلی با مسئولان نظام دارند. در هر صورت هم که این خواسته ها را به مجلس همین کشور ارائه می کنند. پس دلیلی ندارد که این طور با تلاش های آنان برخورد شود.»

عسگری زاده ادامه می دهد: «قاضی سبحانی گفت که فردا، راحله و نسیم را به دادسرا انتقال می دهند و ما نیز ساعت 10صبح به دادسرا مراجعه کنیم تا این مشکل حل شود.»

وی می گوید:«با برخورد خوب صورت گرفته از سوی قاضی پرونده و نیز قول مساعد وی، خوش بین هستیم که فردا قرار آزادی راحله و نسیم صادر شود.»

راحله عسگری زاده و نسیم خسروی، دو عضو کمپین یک میلیون امضا که پنج شنبه 25 بهمن در پارک دانشجو دستگیر شده بودند، با اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” و وثیقه 20 میلیون تومانی راهی زندان اوین شدند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours