گفت وگوی اعتماد با عشرت شایق در حاشیه حضور زنان در میادین ورزشی: نه فمینیست هستیم نه جنسیت گریز

13 آذر 1387

میمنت مژده – عشرت شایق نماینده سابق تبریز در مجلس شورای اسلامی چند سال در هیات مدیره باشگاه استقلال عضویت داشت. او یکی از کسانی است که به حضور بانوان در استادیوم های ورزشی اعتقاد دارد و می گوید ابتدا باید موانع حضور خانم ها برطرف شود و با انجام زمینه سازی های لازم، اجازه حضور بانوان در استادیوم آزادی داده شود. پس از راه اندازی برخی رشته های ورزشی در حوزه بانوان، مخصوصاً راه اندازی رشته قوی ترین زنان ایران و… دلیل خوبی بود برای گفت وگو با کسی که سال ها است در این حوزه اظهارنظرهای جالبی دارد.

◀️  شما تاسیس رشته های مختلف بانوان را درست می دانید؟ به طور مثال در بوکس یا قوی ترین زنان ایران. آیا رشته یی هست که لزومی ندارد خانم ها در آن فعالیت داشته باشند؟

هیچ منعی برای فعالیت خانم ها وجود ندارد. من در شش هفت رشته ورزشی کار کردم و هیچ محدودیتی نداشته ام؛ به نظر من ابتدا باید به فضاهایمان و امکانات و ابزارمان توجه داشته باشیم و بدانیم چه مقدار سرانه برای آن رشته داریم. در ورزش یکسری ابهامات وجود دارد ما ابتدا باید داده هایمان را در نظر بگیریم و بعد به بازدهی مان توجه کنیم. همان طور که گفتم طبق آیات قرآن، سیره امام و رهبران سیاسی مان محور کارهای ما در چارچوب مشخص محدود نشده است و کسی ما را منع نکرده است، لذا اینکه این گونه مقررات و قانون در همه جای دنیا وجود دارد و هر کشوری مقررات و قوانین خاص خود را دارد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours