۲۵ درصد از معتادان، زنان آسیب‌‏دیده و کودکان خیابانی در تهران‌‏اند

29 آذر 1387

خبرگزاری ایلنا: رییس سازمان بهزیستی استان تهران اعلام کرد: ۲۵ درصد از معتادان، زنان آسیب‌‏دیده و کودکان خیابانی در تهران هستند.
به گزارش خبرنگار”ایلنا” ظاهر رستمی مدیرکل سازمان بهزیستی استان تهران افزود: بنابر این باید به تهران توجه خاص شود.

وی که در جلسه روز سه شنبه شورای شهر پیرامون مشکلات این سازمان سخن می‌‏گفت، به ایلام به عنوان زادگاه خود اشاره کرد و افزود: در حالی که نگرانی در مورد کودکان خیابانی تهران رو به افزایش است اما ایلام با وجودی که شهری مرزی است، کودک خیابانی ندارد.

رییس سازمان بهزیستی استان تهران گفت: درباره مشکلات سازمان خود گفت: حدود یک هزار و ۳۰۰ کودک بی سرپرست در مراکز ما نگهداری می شود که به دلیل مشکلات موجود نمی‌‏توانیم بیش از این تعداد پاسخگو باشیم. در بخش آسیب‌‏های اجتماعی تلاش می‌‏کنیم زنان را که شهر را دچار مشکل کرده اند ساماندهی کنیم و زنانی که بی سرپرست هستند توانمند کنیم تا درآمد کافی برای گذران زندگی داشته باشند.

وی افزود: با برنامه‌‏های توانمندسازی سالانه ۱۰۰ زن بی سرپرست را از دایره مستمر پیگیری خارج کردیم به طوری بدون نیاز به کسی با احترام زندگی می‌‏کنند. جمع آوری کودکان و بی خانمان از سطح شهر بدون همکاری شهرداری شورا امکان ناپذیر است.

رییس سازمان بهزیستی استان تهران تاکید کرد: به دلیل شرایط متفاوت تهران نسبت به کل کشور باید بودجه و برنام‌‏های جداگانه‌‏ای برای آن در نظر گرفته شود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours