دفتر کانون مدافعان حقوق بشر توسط ماموران پلیس امنیت و پلیس کلانتری یوسف آباد تفتیش و پلمپ شد

1 دی 1387

مدرسه فمینیستی: قرار بود امروز یکشنبه اول دی ماه به مناسبت شصتمین سالگرد اعلامیه جهانی حقوق بشر در کانون مدافعان حقوق بشر برنامه ای برگزار شد، اما از ساعت 3 بعد از ظهر پلیس امنیت و پلیس کلانتری یوسف آباد با حضور در محل کانون مدافعان، پس از تفتیش کامل دفتر کانون مدافعان، آن را پلمب کردند.

لازم به ذکر است که این مراسم اعلان عمومی نشده بود و 300 نفر برای حضور در این مراسم دعوت شده بودند. کارت پستال دعوتی این مراسم مزین به منشور حقوق بشر کوروش کبیر بود.

ماموران امنیتی از ساعت 3 کلیه کسانی را که برای حضور در این مراسم به محل می آمدند را متفرق و از ورود آنان جلوگیری می کردند.

آقای اسماعیل زاده یکی از وکلای کانون مدافعان به خبرنگار مدرسه فمینیستی گفت: «من سر ساعت 3 رسیدم به محل کانون و یک افسری آن جا بود و جلوی مرا گرفت. گفتم چه خبر است گفت مالیات ندادید، آمدیم مهر و مو کنیم. من گفتم که ان جی او که مالیات ندارد. وقتی درحال گفتگو بودیم یک لباس شخصی آمد و گفت که بحث نکنم. در داخل ساختمان هم خانم نرگس محمدی با ماموران درگیر شده بود و گویا مامور به او گفته بود که حیف که زن هستی و از این نوع بی ادبی ها با ایشان کرده بودند که خانم محمدی هم با آن ها درگیر شده بود. من اصرار کردم که من وکیل هستم و بگذارید بروم بالا با خانم محمدی هم صحبت می کنم ولی آن ها با مشت به سینه من کوبیدند درحالی که من بیمار هستم و ناراحتی دارم و هنوز قفسه سینه من درد می کند.» به گفته آقای اسماعیل زاده کانون مدافعان بدون نشان دادن هیچ حکم قضایی پلمب شده است.

پس از پلمب دفتر کانون مدافعان حقوق بشر، شیرین عبادی و نرگس محمدی که در ساختمان حضور داشتند، ناچار پس از پلمب دفتر، ساختمان را ترک کردند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours