طالبان پاکستان: هر دانش آموز دختری که به مدرسه برود، کشته خواهد شد

6 دی 1387

ایسنا: مقام‌های پاکستانی اعلام کردند، طالبان در منطقه دره سوات مانع از حضور دختران در مدارس شده و تهدید کرده هر دختری که بخواهد در کلاس‌های درس شرکت کند کشته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مقام‌های محلی اعلام کردند: این تهدید توسط شاه دوران، فرمانده منطقه‌یی طالبان در یک سخنرانی در یک ایستگاه‌ رادیویی که در این منطقه پخش می‌شود، اعلام شده است.

دوران گفته است: شما تا 15 ژانویه (26 دی) فرصت دارید مانع از رفتن دخترانتان به مدارس شوید. اگر به این هشدار توجه نکنید ما دخترانی را که به مدرسه بروند خواهیم کشت. ما همچنین به مدارس هشدار می‌دهیم که حق ندارند پذیرای دانش آموزان دختر باشند در غیر این صورت مدارس منفجر خواهند شد.

منطقه کوهستانی دره سوات تا سال گذشته یک منطقه بسیار جذاب گردشگری و تنها پیست اسکی پاکستان محسوب می‌شد، اما این منطقه به دلیل استفاده از سوی طالبان به یک منطقه ناامن تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،‌ دوران تاکید کرد: رهبران منطقه‌یی طالبان مصمم هستند که به دختران اجازه ورود به مدارس داده نشود.

به گفته ساکنان دره سوات، اعضای طالبان تعداد زیادی از مدارس دولتی در این منطقه را تخریب کرده و به همین دلیل مردم مجبورند برای آموزش دختران خود به مدارسی که در خانه‌ها تشکیل شده، اتکا کنند.

به گفته یک مقام پاکستانی، طالبان تاکنون 252 مدرسه را که اغلب آنها مدارس مختلط دخترانه و پسرانه بوده تخریب کرده است.

نعیم خان، از مقام‌های پاکستانی گفت: وضعیت آموزش در دره سوات به دلیل اقدامات طالبان به شدت رو به وخامت گذاشته و تنها چند مدرسه در شهر اصلی مینگورا فعالیت می‌کنند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours