زهرا شجاعی:لایحه کاهش ساعات کاری نرخ اشتغال زنان را پایین می‌آورد

8 دی 1387

ایلنا :مشاور امور بانوان دولت اصلاحات گفت: لایحه کاهش ساعات کار زنان متاهل شاغل در صنایع موجب کاهش نرخ اشتغال آنان خواهد شد.
زهرا شجاعی در گفت‌‏وگو با “ایلنا” افزود: این لایحه یک اقدام غیرکارشناسی است و منجر به حبس زنان در عرصه صنعت در درازمدت خواهد شد.
وی تاکید کرد: این گونه امتیازات که ظاهراً به نفع زنان است، در نهایت مانع استفاده از نیروی متخصص زن در عرصه کار خواهد شد.
این استاد دانشگاه اظهار داشت: این گونه پیشنهادات بدون در نظر گرفتن جوانب امر و جامع‏نگری در حوزه زنان است و در نهایت عدم بهره‌‏مندی از توان و تخصص زنان را در پی دارد.
وی افزود: متاسفانه در سال‌‏های گذشته شاهد این گونه پیشنهادات در حوزه‌‏های آموزش و اشتغال بوده‌‏ایم که از جمله می‌‏توان به موضوع اعمال سهمیه‌‏بندی جنسیتی در دانشگاه‌‏ها که با روشی خاص و غیرشفاف مطرح شد و همچنین لایحه تحکیم خانواده اشاره کرد.
این فعال حوزه زنان در ادامه گفت: این لایحه مجموعه‌‏ای از سیاست‌‏ها و طرح‌‏های تفکر حاکم در رابطه با زنان است و اگرچه با یکدیگر همخوانی و هماهنگی دارند، اما با خواسته‌‏ها و مطالبات عمومی زنان جامعه و همچنین مسایل و منافع ملی کشور و حتی سیاست کلی نظام منافات دارد.
شجاعی تصریح کرد: قانون اساسی دولت را موظف به ایجاد زمینه‌‏های مناسب به منظور رشد شخصیت زنان می‌‏کند و اگر در برنامه چهارم توسعه پیشرفت امور زنان به‌‏عنوان یک هدف مطرح می‌‏شود، این لایحه نمی‌‏تواند کمکی به محقق شدن این اهداف باشد.
وی افزود: ارایه این پیشنهادات غیرکارشناسانه و سطحی با اسناد قانونی کشور مخالفت آشکار دارد و این گونه لوایح گام‌‏های ابتدایی و اولیه به منظور خانه نشین کردن زنان و بازگشت به گذشته است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours