رسیدگی به” لایحه حمایت از خانواده “به سال بعد موکول می‌شود

5 بهمن 1387

خبرگزاری فارس: مریم بهروزی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس با اشاره به روند پیگیری ” لایحه حمایت از خانواده “افزود: این لایحه فوق در حال حاضر در کمیسیون قضایی مجلس است و طی مذاکره انجام شده هنوز نوبت به رسیدگی بند 23 این لایحه نشده است.

بهروزی تصریح کرد: طی تماس‌هایی که با اعضای کمیسیون برقرار شده است در درجه اول حذف این ماده و در درجه بعد با قبول پیشنهاد به توافق رسیده‌ایم.

وی اضافه کرد:‌ از لاریجانی ریاست مجلس هم قول گرفته‌ایم که حذف ماده 23 ” لایحه حمایت از خانواده “را در دستور کار قرار دهد.

دبیر کل جامعه زینب اظهار داشت: ‌در صورت قبول ماده 23 لایحه و عدم حذف آن، به 6 بند پیشنهاداتی که در این خصوص داده شده2 بند دیگر نیز برای تکمیل آن اضافه می‌شود.

وی با اشاره به پیشنهادات داده شده در صورت عدم حذف ماده 23 لایحه فوق،‌ تأکید کرد: ‌در صورت نیاز به تشکیل دادگاه برای رسیدگی به این موضوع قاضی دادگاه باید مجتهد بوده و دادگاه با حضور یک قاضی زن و یک عضو علل البدل برگزار شود.

بهروزی خاطرنشان کرد:‌ قبول پیشنهادات در صورت تصویب لایحه با شورای نگهبان است که اگر شورای نگهبان این قیودات را نپذیرفت با توجه به مذاکرات صورت گرفته انتظار حذف اصل ماده 23 را داریم.

دبیر کل جامعه زینب ابراز داشت: باتوجه به اینکه اصلاح ” لایحه حمایت از خانواده” باید با در نظر گرفتن قانون مجازات اسلامی صورت گیرد و اینکه مجلس رسیدگی به لایحه بودجه را هم در پیش دارد، رسیدگی به این لایحه احتمالاً به سال بعد موکول خواهد شد.

وی اظهار داشت: با جدیت تمام در صدد پیگیری جلسات لایحه حمایت از خانواده در کمیسیون قضایی مجلس و حذف ماده23 این لایحه هستیم.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours