منیره نوبخت: مهریه عند الاستطاعه مشکلات مضاعفی برای زنان ایجاد می‌کند

8 بهمن 1387

کانون زنان ایرانی: رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان بر این اعتقاد است که مهریه عند الاستطاعه مشکلات مضاعفی را برای زنان ایجاد می‌کند.

خانم منیره نوبخت که روز دوشنبه و در آستانه سی امین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی و به مناسبت بیستمین سالگرد تاسیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان در برنامه هم اندیشی اعضای شورای فرهنگی – اجتماعی سخن می‌گفت، افزود: اعضای شورای فرهنگی – اجتماعی زنان در نامه‌ای به رییس قوه قضاییه خواستار تجدید نظر در این‌باره شده اند.

وی همچنین از برپایی کرسی‌های نظریه پردازی مسائل زنان در دستور کار شورای فرهنگی اجتماعی خبر داد و گفت: با تصمیم رییس جمهوری، کمیسیونی تشکیل شد که مسئول تدوین دستورالعمل‌های اجرایی و آیین نامه‌های مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است. بخشی از این مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی شامل مسائل زنان است.

خانم ز هرا شجاعی مشاور رییس سابق جمهوری هم در این هم اندیشی با بیان این که امام خمینی (ره) دین را از انزوا خارج ساخت، گفت: زنان با وجود انفاس قدسیه امام، حیات دوباره پیدا کردند.

وی با بیان این مطلب که امام خمینی (ره) فرمود زنان عامل وجود و بقاء انقلاب هستند، گفت: منشور جایگاه زن در نظام اسلامی که فهرستی از حقوق و تکالیف زن را ترسیم می‌کند، منشوری نیست که بتواند راهنمای متن عمل برای زنان در ادامه راه رسالت مهمشان در این انقلاب باشد.

خانم بتول محتشمی دبیر شورای فرهنگی اجتماعی زنان نیز در این هم اندیشی گفت: زنان در انقلاب اسلامی با حرکتی مستقل، نه منفعلانه و تبعی، نقش اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی و سپس در جنگ تحمیلی ایفا کردند.

وی با بیان این که امام خمینی (ره) نقش عظیمی را برای زنان در انقلاب اسلامی قایل شده و تاکید کردند زنان باید در مقدرات کشور حضوری فعال داشته باشند، گفت: زنان همیشه در فرصت‌های برابر، نشان داده‌اند صاحب طرح‌ها و فعالیت‌های نو و بدیعی در کشور بوده اند.

معاون آمار و اطلاعات شورای فرهنگی اجتماعی زنان نیز در هم اندیشی با ارائه جدیدترین آمار در خصوص مسائل زنان گفت: نسبت جنسیتی در کشور حاکی از این اینست که در ازای هر ‪ ۱۰۰‬زن، ‪ ۱۰۳‬مرد در کشور وجود دارد.

خانم زهرا رامپناهی افزود: همچنین به ازای هر هشت ازدواج، یک طلاق در کشور واقع می‌شود و آمار گویای این امر است که نرخ بیکاری زنان دو برابر نرخ بیکاری مردان است و اما از سوی دیگر شاهد افزایش تالیفات زنان به میزان هفت برابر و افزایش حضور آنان در دانشگاه‌ها هستیم.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours