حمایت رئیس مرکز فلسطینی حقوق بشر از شیرین عبادی

3 اسفند 1387

سایت کانون مدافعان حقوق بشر: «راجی سورانی» رییس مرکز فلسطینی حقوق بشر و نایب رییس اف آی دی اچ در نامه‌ای به «شیرین عبادی» برنده جایزه صلح نوبل و رییس کانون مدافعان حقوق بشر خواستار همکاری و همراهی مدافعان حقوق بشر در دوران کنونی شد. نایب رییس اف آی دی اچ در نامه خود از حمایت های شیرین عبادی و کانون مدافعان حقوق بشر از مردم فلسطین تشکر کرده است. او همچنین با انتقاد از برخوردهایی که با شیرین عبادی صورت گرفته است، حمایت جامعه حقوق بشر جهانی از جمله مرکز فلسطینی حقوق بشر را از تلاش‌های عبادی اعلام کرد. متن نامه راجی سورانی به شرح زیر است:

غزه، 26 ژانویه 2009

خانم عبادی عزیز

لطفاً عمیق‌ترین همدردی و حمایت من از نبرد خود برای احقاق حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران را بپذیرید. من در جریان تلاش‌های سازمان یافتۀ وسیع برای ارعاب شخص شما و همکارانتان در کانون مدافعان حقوق بشر و تهدیدها و حملاتی که امنیت شخصی شما را به خطر انداخته است، هستم. باور دارم که این حملات غیرقانونی نه تنها علیه شما که علیه همه جامعه مدنی و مدافعان حقوق بشر در ایران و بخشی از سیاست کلی یک رژیم سرکوبگر برای خاموشی هر صدای مخالف در ایران است.

دوست عزیزم،

مردم ما، اعم از فلسطینیان و ایرانیان، بیش از هر زمان دیگری به ما نیاز دارند. در چنین دوران‌های دشواری، مدافعان حقوق بشر باید در کنار هم بمانند و با همدیگر همکاری و اعلام همبستگی کنند: کاری که شما چندین بار در مورد وضعیت تأسف بار مردم فلسطین انجام داده‌اید و من عمیقاً از شما سپاسگزارم. بسیار متأسفم که شما، یک فعال برجسته حقوق بشر و برنده جایزه صلح نوبل، با چنین تهدیدهای خشونت بار و غیر منصفانه ای در کشور خود مواجه هستید. در این نبرد، ما همواره کنار شما ایستاده‌ایم، با شما و همکارانتان کار می کنیم و در هر قدم همراه شما هستیم. جامعه حقوق بشر جهانی، خصوصا مرکز فلسطینی حقوق بشر، همواره پیگیر وضعیت شما خواهد بود و در هر شرایطی برای ابراز اعتماد خود نسبت به شما و حمایت خود از فعالیت‌های ارزشمندتان در جهت دفاع از حقوق ایرانیان، در کنار شما خواهد ایستاد، همانطور که هر روزه از حقوق مردم خود و هر انسانی در این دنیا دفاع می کنیم.

لطفاً این پیام را بپذیرید و به خاطر داشته باشید: مدافعان حقوق بشر تنها نیستند، مبارزه برای احقاق حقوق بشر جهانی است و هیچ رژیمی، حتی سرکوبگرترین رژیم‌ها، نمی توانند با فشارها، تهدیدها و آزارهای بزدلانۀ خود، این مبارزه را متوقف کنند.

◀️  نایب رییس اف آی دی اچ

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours