بازداشت دانشجویان همچنان ادامه دارد

6 اسفند 1387

براساس گزارش امیرکبیر: از صبح روز سه شنبه نیروهای اطلاعاتی با حمله به منازل اعضای فعلی و سابق انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر تعدادی از دانشجویان را بازداشت کردند.

تاکنون احمد قصابان، نریمان مصطفوی و مهدی مشایخی ۳ دانشجوی انجمن اسلامی پلی تکنیک و همچنین عباس حکیم زاده عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و عضو سابق انجمن اسلامی پلی تکنیک بازداشت شده اند و از وضعیت برخی دیگر از دانشجویان اطلاعی در دست نمی باشد. ماموران امنیتی این دانشجویان را همراه با اعمال خشونت بازداشت کرده و حاضر به پاسخگویی به خانواده های آنان نشده اند.

این حملات گسترده نیروهای امینتی پس از بازداشت گسترده روز گذشته دانشجویان دانشگاه امیرکبیر صورت گرفته است. روز گذشته نیز پس از اعتراض دانشجویان به پروژه دفن شهید بیش از ۷۰ دانشجو بازداشت و به کلانتری ۱۰۷ میدان فلسطین منتقل شدند. تعدادی از این دانشجویان طی شب گذشته و امروز صبح آزاد شدند، اما نزدیک به ۲۰ نفر از دانشجویان از کلانتری میدان فلسطین به زندان اوین منتقل شدند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر، پیگیری های خانواده های دانشجویان بازداشت شده برای اطلاع از وضعیت سلامت فرزاندانشان تاکنون بدون نتیجه مانده است.

از آنجائیکه روز گذشته علیرغم تمامی تمهیدات اندیشیده شده مسئولین، دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به اجرای پروژه دفن شهید در این دانشگاه اعتراض کردند این مساله باعث خشم بسیار نیروهای امنیتی شده است. روز گذشته نیروهای امنیتی بسیاری از دانشجویان را با ضرب و شتم و با بکار بردن الفاظ رکیک بازداشت کردند. در کلانتری فلسطین نیز برخی از دانشجویان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و دختران دانشجو مورد توهین قرار گرفتند.

لازم به یادآوری است حسین ترکاشوند، مجید توکلی، کوروش دانشیار و اسماعیل سلمانپور ۴ دانشجوی دیگر انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیراز حدود ۱ ماه پیش در بازداشت به سر می برند.

از سوی دیگر بنا به گزارش بامدادخبر: در پی حوادث دیروز دانشگاه امیرکبیر و درگیری نیروهای بسیجی با دانشجویان این دانشگاه 26 دانشجو در اثر ضرب و شتم مجروح و روانه بیمارستان شدند.

به گزارش بامدادخبر به نقل از منابع آگاه دانشجویی حال سه تن از این دانشجویان وخیم است و در حال حاضر نیروهای امنیتی اجازه ملاقات با هیچ یک از دانشجویانی که در بیمارستان هستند را نمی دهند.

همچنین 50 نفز از 80 دانشجویی که پس از تجمع دانشجویان بازداشت شده اند همچنان در بازداشتگاه به سر می برند.

از سوی دیگر بنابه گزارش بامداد خبر شبنم مددزاده عضو انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم که روز پنج شنبه گذشته بازداشت شد، به بند ۲۰۹ اوین منتقل شده است.

صبح روز گذشته پس از مراجعه خانواده شبنم مددزاده برای پیگیری وضعیت وی، مسئولین به خانواده وی اظلاع دادند که وی را بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل کرده اند. برادر وی، فرزاد مددزاده، که در پی مراجعه برای پیگیری وضعیت خواهرش بازداشت شد، نیز به زندان اوین منتقل شده است.

طی هفته های گذشته اعضای انجمن اسلامی و دانشجویان دانشگاه تربیت معلم به مشکلات صنفی این دانشگاه معترض بوده و در مراحل جمع آوری امضا برای بیان اعتراضات خود بودند.

روز شنبه گذشته کمیسیون زنان دفتر تحکیم وحدت با انتشار بیانیه ای به بازداشت شبنم مددزاده در تهران و سحر یزدانی در شیراز اعتراض کرده و خواستار آزادی هرچه سریعتر این دو دختر دانشجو شد.

لازم به ذکر است که بنا به گزارش امیرکبیر سحریزدانی پور دانشجوی دانشگاه شیراز بعد از ۱۱ روز بازداشت روز 4 اسفندماه با تبدیل قرار، از زندان آزاد شد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours