فتوای آیت الله مظاهری در مورد سقط جنین کودکان خارج از ازدواج

تغییر برای برابری-4 بهمن 1386

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پارسینه، اخیرا آیت الله العظمی مظاهری از علمای مشهور اصفهان در پاسخ به استفتایی در خصوص بارداری خارج از ازدواج، حکمی قابل تامل صادر کرده است .

به گزارش پارسینه و به نقل از سایت مرجعیت، متن استفتا و پاسخ آیت الله مظاهری به این شرح است: «سئوال: بارداری نامشروع یک دختر برای او بسیار سخت است و احیانا به آبروی خانوادگی لطمه وارد می کند آیا او می تواند جنین را سقط کند؟ آیت الله مظاهری: درفرض مذکور(سقط جنین) جائز است.»

براساس گزارش پارسینه، نکته قابل توجه فتوای آیت الله مظاهری این است که حتی به سن جنین مورد نظر اشاره ای نشده است، فقهای شیعه، سقط جنین با عمر بالای 4 ماه را در حکم قتل نفس می دانند و برای آن دیه کامل انسان و حتی قصاص قائل هستند.

این در حالی است که دانشگاه الازهر، عالی‌ترین مرجع مسلمانان اهل تسنن هم اخیرا اعلام کرد که سقط جنین برای زنانی که مورد تجاوز قرار گرفته‌اند، مجاز است، کمیته پژوهش‌های اسلامی دانشگاه الازهر مصر، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: زنانی که مورد تجاوز قرار گرفته‌اند، به محض آگاهی از بارداری، می‌توانند با گرفتن مجوز یک پزشک مطمئن، سریع جنینشان را سقط کنند.

متن بیانیه تصریح کرده است، این سقط‌ها به حفظ ثبات جامعه کمک می‌کند، این در حالی است که بر پایه قانون اساسی مصر، به جز موارد خاص، مانند مواقعی که سلامت یا زندگی زن در خطر باشد، یا زمانی که جنین دچار نقص است، سقط جنین ممنوع است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours