گزارش نحوه حمله به منازل و بازداشت دانشجویان

15 اسفند 1387

خبرنامه امیرکبیر: هفته گذشته پس از آنکه نسبت به دفن شهید در دانشگاه امیرکبیر اعتراضاتی صورت گرفت، نیروهای امنیتی به طور همزمان به منازل ۴ دانشجوی پلی تکنیک حمله ور شده و آنان را بازداشت نموند.

نکته قابل توجه در بازداشت این دانشجویان، نحوه بازداشت آنان می باشد که علاوه بر ضرب و شتم آنان برخی از وسائل منازل آنها نیز تخریب شدند.

خانواده های عباس حکیم زاده و احمد قصابان که پس از این وقایع به تهران مراجعه نمودند، با منظره عجیب و نگران کننده ای در منازل مواجه شدند. قفل های در شکسته شده و کلیه وسایل منزل به هم ریخته، سیم تلقن داخل پریز قطع شده و برخی از وسایل نیز شکسته شده اند. نیروهای امنیتی حتی وسایل چینی و شیشه ای آشپزخانه را نیز شکسته اند که نشان دهنده کینه ورزی آنان نسبت به دانشجویان است و این مساله باعث نگرانی خانواده های آنان شده است.

خانواده ها و دوستان مهدی مشایخی و نریمان مصطفوی نیز از نحوه و ضعیت بازداشت این دانشجویان ابراز نگرانی کردند. در بازداشت این دانشجویان نیز نیروهای امنیتی برخی از وسایل این دانشجویان را ضبط کرده اند. (عکس های مربوط به منازل دانشجویان در ادامه آمده است.)

طی روزهای گذشته نیز علیرغم مراجعه مکرر خانواده های این دانشجویان برای اطلاع از وضعیت سلامت فرزندانشان، این خانواده ها هیچ گونه پاسخی دریافت نکرده اند.

مادر عباس حکیم زاده نسبت به بیماری ستون فقرات وی ابراز نگرانی کرده است. وی در دیدار با دانشجویان مشهد گفت: «پسرم بیمار است و من در مورد وضعیت او نگران هستم.. هیچ اطلاعی از او ندارم و تماس نگرفتن وی با ما این نگرانی را که عباس در وضعیت جسمی بدی قرار دارد، مضاعف کرده است.»

روز سه شنبه نیز سخنگوی قوه قضائیه علیرغم اینکه هم اکنون ۸ دانشجوی دانشگاه امیرکبیر در زندان اوین به سر می برند، تعداد دانشجویان بازداشت شده را ۵ نفر اعلام کرد که این مساله باعث نگرانی هر چه بیشتر خانواده و دوستان این دانشجویان شده است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours