حضور میهمانان نوروزی به همراه شیرین عبادی و دیگر وکلای خود در دادیاری امنیت دادسرای انقلاب

16 فروردین 1388

مدرسه فمینیستی: یکشنبه 16 فروردین، 10 نفر از اعضای کمپین و مادران صلح برای آخرین بازجویی به دادگاه انقلاب فراخوانده شدند. فرخنده احتسابیان، شهلا فروزانفر، بهارا بهروان، لیلا نظری، دلارام علی، ثریا یوسفی، علی عبدی، محمد شوراب، آرش نصیری اقبالی و امیر رشیدی، 10 تنی بودند که با قرار کفالت در روز 9 فروردین آزاد شدند و امروز برای آخرین بازجویی به همراه وکلای خود به دادگاه انقلاب مراجعه کردند.

ساعتی پیش از زمان مقررشیرین عبادی به همراه نسرین ستوده ، نسیم غنوی ،مینا جعفری و پوربابایی به عنوان وکلای 12 نفر از بازداشتی های بازدید نوروزی، در مقابل دادگاه حاضر شدند و به سوالات همراهان و خبرنگاران پاسخ دادند.

مدت زمان بازجویی بیش از یک ساعت به طول نیانجامید و تمام افراد پس از انجام بازجویی آزاد شدند.

شیرین عبادی در مصاحبه با مدرسه فمینیستی گفت: نکته مهم در این بازجویی حضور وکلا در تمام مدت بازجویی بود .

وی اظهار امیدواری کرد که این شیوه مدنی رعایت قانون باب بشود و اجازه بدهند که از اولین لحظات بازجویی وکلا حضور داشته باشند. شیرین عبادی افزود: به نظر من بازجویی منطبق بر ضوابط انجام شد. اتهام این ده نفر اخلال در نظم عمومی بیان شد که موکلان ما متفق القول این اتهام را رد کردند.

شیرین عبادی در پاسخ به چگونگی وضعیت خدیجه مقدم و محبوبه کرمی گفت: دادیار پرونده آقای حیدری فر، اعلام کرده این دو نیز فردا با قرار کفالت آزاد خواهند شد.

این 12 فعال جنبش زنان روز پنج شنبه ششم فرودین ماه در حالی که تصمیم داشتند به دیدار نوروزی با خانواده های برخی از زندانیان بروند در خیابان سهروردی تهران دستگیر و به زندان منتقل شده بودند و سه روز بعد 10 تن از آنان با قرار کفالت آزاد شدند و دو تن از آنان، خدیجه مقدم و محبوبه کرمی، همچنان در بازداشت ماندند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours