فاطمه صادقی: نمی خواهیم تدارکاتچی باشیم

20 فروردین 1388

میهن: فاطمه صادقی استاد علوم سیاسی دانشگاه در باره انتظار زنان از رئیس جمهور آینده می گوید: صرف داشتن وزیر و معاون در کابینه نمی تواند مشکلات زنان ایران را حل کند.

او در گفت و گو با هم میهن با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات و موانع اصلی حضور زنان در جامعه این بود که از نیروهای متخصص زن در مدیریت کشور و حتی در مدیریت های میانی هم استفاده نمی شود می افزاید: البته این به معنای این نیست که همیشه در همه جا باید از زنان استفاده شود واقعا شاید باشند زنانی که در مدیریت ها موفق نشده اند و امروز این دسته انتقاد ما را هم برانگیخته اند از این رو اعتراض اصلی ما به تفکری است که اساسا زنان را به عنوان افرادی که باید در فقط در خانه نقش داشته باشند تعریف می کند.

این استاد دانشگاه ادامه می دهد: تنها داشتن چند وزیر زن هیچ مشکلی را حل نمی کند البته حضور زنان در کابینه از نبودنشان بهتر است اما بحث اصلی من این است که حاکمیت باید زنان را به عنوان نیمی از جامعه بپذیرد.

فاطمه صادقی می افزاید: تفکری در جامعه وجود دارد که زنان را تنها به عنوان تدارکاتچی می خواهد از این رو ما که انقلاب کردیم، در جنگ حضور داشتیم، در اصلاحات حضور داشتیم و در انتخابات ها حضور داشتیم بعد ها توسط مجریان اصلی با ببی اعتنایی و بدرقه به سمت خانه ها مواجه شدیم به ویژه در جایی که بحث قدرت در میان بود این مساله بیشتر به چشم می خورد. زنان امروز ایران دیگر تمایلی به تدارکاتچی بودن صرف ندارند.

صادقی در خاتمه در مورد کاندیداهای اصلاح طلب گفت: ما در حوزه مدنی فعالیت می کنیم به همین دلیل معنی نمی دهد که از کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری حمایت آشکار کنیم اما وقتی خاتمی رفت واقعا ناراحت شدم. اکنون هم اگر رای بدهم از سر ناچاری است.

پیش از این ساقی لقایی نیز در رابطه با عضویت زنان در کابینه آینده به همیهن گفته بود: این مساله اصلا هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد.چرا که این کار ها فقط جنبه ظاهری و نمادین خواهد داشت. رئیس جمهور بعدی بهتر است در پی تغییر قوانین برای رفع تبعیض علیه زنان باشد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours