اسدی زیدآبادی: کاندیداها باید موضع‌شان در خصوص کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان روشن کنند

8 اردیبهشت 1388

ادوار نیوز: مسئول کمیته حقوق بشر سازمان دانش‌آموختگان ایران گفت: چندهمسری باعث خدشه‌دار شدن کرامت انسانی زنان در جامعه می‌شود.

حسن اسدی زیدآبادی مسئول کمیته حقوق بشر سازمان دانش‌آموختگان ایران اسلامی موضوع چندهمسری را دارای ابعاد حقوقی و قضایی دانست و به خبرنگار قلم‌نیوز اظهار کرد: چندهمسری در بسیاری از کشورها جرم محسوب می‌شود. این مسأله نوعی تحقیر برای زنان است که باعث خدشه‌دار شدن کرامت انسانی آنان می‌شود.

او معتقد است که صرف موافقت یا مخالفت کاندیداهای ریاست جمهوری با مسأله چندهمسری نمی‌تواند تأثیری بر این مسأله بگذارد بلکه در حال حاضر قانون این مسأله را به رسمیت می‌شناسد و باید به این فکر بود که قانون را اصلاح کرد.

اسدی زیدآبادی تاکید کرد: همسرگزینی و داشتن خانواده از حقوق مسلم هر انسان است و در اعلامیه جهانی حقوق بشر هم مورد تاکید قرار گرفته،لذا برای مبارزه با تبعیض علیه زنان باید استانداردهای جهانی که در کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان وجود دارد را بپذیریم. کاندیداهای ریاست جمهوری باید مشخص کنند که موضع‌شان در خصوص این کنوانسیون چیست؟

او افزود: دولت نباید در مسأله انتخاب همسر دخالت کند و یا محدودیتی ایجاد کند. کاندیداها باید برنامه خود را برای برچیدن قوانین ناقض تک‌همسری که در خصوص چندهمسری وجود دارد بیان کنند. باید مسأله چندهمسری جرم محسوب شود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours