بازداشت فاطمه مسجدی و مریم بیدگلی در قم

۰ min read

18 اردیبهشت 1388

میدان زنان: فاطمه مسجدی و مریم بیدگلی که در زمینه حقوق زنان در شهر قم فعالیت می کردند به همراه غلامرضا سلامی پژوهشگر روز گذشته بازداشت شدند.

یک منبع موثق ضمن اعلام خبر بازداشت این دو فعال، تاکید کرد: ماموران اداره اطلاعات قم، دیروز در کرج، فاطمه مسجدی و غلامرضا سلامی را بازداشت کردند. ساعاتی پیش از آن مآموران به منزل فاطمه مسجدی در قم مراجعه کرده بودند و کتابها و لپتاپ و برخی اوزام شخصی وی از جمله آلبوم عکس خانوادگی اش را با خود برده بودند. هنگام مراجعه به منزل تنها خواهر وی حضور داشته است که موبایل وی را هم با خود برده اند.

این منبع موثق افزود: این ماموران حدود ساعت 8 دیشب نیز با مراجعه به منزل فاطمه بیدگلی، ضمن بردن وسایل شخصی وی، او را بازداشت کرده و با خود بردند.

گفتنی است، فاطمه مسجدی و مریم بیدگلی سالهاست در زمینه حقوق زنان در شهر قم فعالیت می کنند. این دو نفر اخیرا در جریان دفاع از حقوق یک دختر … که در معرض قتل ناموسی قرار گرفته بود، با برخی از متنفذین این شهر، درگیر شده بودند. فاطمه مسجدی و مریم بیدگلی همچنین از اعضای کمپین قم هستند.

غلامرضا سلامی، پژوهشگر و مولف حوزه زنان که کتاب “نهضت نسوان شرق” ، تالیف مشترک وی و افسانه نجم آبادی از او به چاپ رسیده است، در حال کار روی پژوهش تازه ای با همکاری فاطمه مسجدی بوده است.

برخی از مقالات فاطمه مسجدی را در مدرسه فمینیستی می توانید در زیر بخوانید:

اولویت بندی زنان در زندگی سیاسی و اجتماعی

زن در فقه اسلامی

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours