خانواده بازداشت شدگان، پشت درهای بسته اوین

5 تیر 1388

مردمک : خانواده‌های افرادی که در جریان تظاهرات اعتراض‌آمیز به نتیجه انتخابات بازداشت شده‌اند، روز پنجشنبه پشت درهای بسته زندان جمع شدند.

خبرنگار لس‌آنجلس تایمز از تهران گزارش داد: پدران، مادران، خواهران، برادران و وابستگان آنها پشت درهای اوین در انتظار اگاهی از سرنوشت بستگان خود، با دستورهای ضد و نقیضی سردرگم هستند.

براساس این گزارش، این خانواده‌ها که از صبح زود در این مکان جمع شده‌اند دسته چک یا جواز کسب خود را همراه دارند تا از این طریق بتوانند وثیقه آزادی فرزندان‌شان را بپردازند.

لس آنجلس تایمز نوشت: بسیاری از این خانواده‌ها چهارشنبه شب مطلع شدند که صبح پنجشنبه مقابل درب زندان اوین حاضر شوند اما هیچکس نبود که به آنها بگوید به کجا بروند و چه‌کار کنند.

براساس این گزارش از میان جمعیت مردی به پنجره اتاقک ورودی زندان اوین نزدیک شد و سربازی با لحنی مهربان به او گفت: پدر عزیزم شما باید به دادگاه انقلاب در خیابان معلم بروید.

آنها به شما خواهند گفت کجا و چه وقت فرزند شما آزاد خواهد شد.

لس آنجلس تایمز افزود: برخی خانواده‌ها هم تفکیک شدند، خواهر و برادر به خیابان معلم رفتند و پدر و مادر مقابل زندان اوین منتظر ماندند تا از طریق تلفن همراه که پس از چند رو اختلال دوباره فعال شده در تماس باشند.

روی چند برگه کاغذ اسامی افرادی که در این مدت بازداشت شده و در زندان اوین هستند، نوشته شده شده است. خانواده‌ها اسامی بازداشت‌شدگان روز شنبه را می‌خوانند.

نام افراد بازداشت شده و افرادی که قرار است در اوین محاکمه شوند، هم روی کاغذی نوشته شده و روی یک صفحه شیشه‌ای چسبانده شده است.

مسعود، پدر سامان صحرایی، و همسرش به دنبال اسم فرزندشان در این لیست هستند و مادر درمانده فریاد می‌زند: اسمش را پیدا کردم.

بسیاری از این جمعیت که حدود 40 نفر هستند نام فامیل خود و حتی نام کوچک خود را بازگو نکردند.

مسعود گفت که شب پیش به او تلفن کردند که با دست چک حقوقی خود به زندان بیاید تا با سپردن وثیقه، فرزندش آزاد شود.

یک سرباز داخل محوطه زندان اوین به او گفت که به زندان انقلاب برود.

مسعود گفت: بازداشت درس خوبی به پسرم داد. اگر آزاد شود، قدر پدر و مادرش را بهتر از قبل می‌داند و می‌فهمد برای زندگی در این کشور چه چیزی باید به‌دست آورد. او به تحصیل می‌چسبد و درصدد یافتن کار برمی‌آید.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours