اسامی 12 تن دیگر از جانباختگان اعتراضات پس از انتخابات: دو دختر 25 ساله دیگر در میان کشته شدگان

12 تیر 1388

اسامی تعداد دیگری از شهدای اخیر مردم در تهران، توسط فعالین حقوق بشر و دموکراسی جمع آوری شده است.

جان باختن این افراد در حالی است که خانواده های آنان تحت فشارهایی نیز قرار دارند.

تحویل اجساد جان باختگان به خانواده های آنان، تنها در مقابل دادن تعهد و پذیرفتن شروط تعیین شده از سوی آنها امکان پذیر می باشد.

بخشی از شروط تعیین شده برای خانواده های کشته شدگان عبارت است از:

◀️  مراسم بی سر و صدا و فقط با حضور افراد نزدیک خانواده صورت بگیرد.

◀️  در مراسم هیچ گونه شعار و تبلیغ علیه حکومت و سخنرانی انجام نشود.

◀️  در مراسم و روی سنگ قبر علت مرگ نوشته نشود.

اسامی جمع آوری شده از سوی فعالین حقوق بشر و دموکراسی به شرح زیر است:

1. محمد حسین برزگر 25 ساله دیپلم شغل آزاد به دلیل اصابت گلوله به سر در تاریخ چهارشنبه 27 خرداد در میدان هفت تیر به شهادت رسید و در یکشنبه 31 خرداد بعد از تعهد گرفتن از خانواده در قطعه 302 به خاک سپرده شد

2. سید رضا طباطبایی 30 ساله لیسانس حسابداری، کارمند به دلیل اصابت گلوله به سر در 30 خرداد در خیابان آذربایجان به شهادت رسید و چهارشنبه 3تیربعد از تعهد گرفتن از خانواده در قطعه 259 به خاک سپرده شد.

3. ایمان هاشمی 27 ساله شغل آزاد به دلیل اصابت گلوله به چشم شنبه 30 خرداد در خیابان آزادی به شهادت رسید و چهارشنبه 3 تیر در قطعه 259 به خاک سپرده شد.

4. پریسا کلی 25 ساله فارغ التحصیل رشته ادبیات به دلیل اصابت گلوله به گردن در یکشنبه 31 خرداد در بلوار کشاورز به شهادت رسید و سه شنبه 2 تیر در قطعه 259 به خاک سپرده شد

5. محسن حدادی 24 ساله طراح برنامه های کامپیوتری شنبه 30 خرداد به دلیل اصابت گلوله بر پیشانی در خیابان نصرت به شهادت رسید و سه شنبه 2 تیر در قطعه 262 به خاک سپرده شد.

6. محمد نیکزادی 22 ساله فارغ التحصیل عمران در سه شنبه 26 خرداد به دلیل اصابت گلوله به سینه در میدان ونک به شهادت رسید و شنبه 30 خرداد در قطعه 257 به خاک سپرده شد.

7. علی شاهدی 24 ساله بعد از دستگیری و انتقال به کلانتری در تهرانپارس یکشنبه 31 خرداد به دلایل نامعلوم در کلانتری به شهادت رسید پزشکی قانونی علت مرگ وی را نامشخص اعلام کرده اما خانواده وی معتقدند به علت ضربات باتوم در کلانتری به شهادت رسیده وی 4 تیردر قطعه 257 به خاک سپرده شد.

8. واحد اکبری 34 ساله شغل ازاد و متاهل دارای یک دختر 3 ساله در شنبه 30 خرداد به دلیل اصابت گلوله به پهلو در خیابان ونک به شهادت رسید و سه شنبه 2 تیر در قطعه 261 به خاک سپرده شد.

9. ابوالفضل عبدالهی 21 ساله فوق دیپلم برق 30 خرداد در مقابل دانشگاه صنعتی شریف به دلیل اصابت گلوله به پشت سربه شهادت رسید و سه شنبه 2 تیر در قطعه 248 به خاک سپرده شد.

10. سالار طهماسبی 27 ساله دانشجوی کارشناسی مدیریت بازرگانی رشت شنبه 30 خرداد در خیابان جمهوری به دلیل اصابت گلوله به پیشانی به شهادت رسید ودوشنبه 2 تیر در قطعه 254 به خاک سپرده شد.

11. فهیمه سلحشور 25 ساله دیپلم یکشنبه 24 خرداد به دلیل اصابت باتوم به سر و خونریزی داخلی در میدان ولی عصر بعد از انتقال به بیمارستان در تاریخ 25 خرداد به شهادت رسید و 27 خرداد در قطعه 266 به خاک سپرده شد.

12. وحید رضا طباطبایی 29 ساله لیسانس زبان انگلیسی چهارشنبه 3 تیر در بهارستان به دلیل اصابت گلوله به سر به شهادت رسید و 6 تیر در قطعه 308 به خاک سپرده شد.

پیش از آن طبق گزارش های منتشر شده اسامی 14 تن از اسامی جان باختگان اعتراضات اخیر منتشر شده بود که شامل: ندا آقا سلطان، فاطمه براتی، فاطمه رجب پور و دخترش، کسرا شرفی، موبینا احترامی، کامبیز شعاعی، محسن ایمانی، ناصر امیرنژاد، ایمان نمازی، مصطفی غنیان، بهمن جنابی، اشکال سهرابی، کاوه علی پور

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours