دیدار هنرمندان، وکلا و فعالان حقوق زنان با خانواده شادی صدر

3 مرداد 1388

میدان زنان: جمعی از هنرمندان، فعالان حقوق زنان و وکلای دادگستری طی روزهای گذشته، با خانواده شادی صدر، وکیل بازداشت شده دادگستری و فعال حقوق زنان دیدار کردند.

عید مبعث، خانواده شادی میزبان رخشان بنی اعتماد، جعفر پناهی و کامبوزیا پرتوی، کارگردانان مطرح سینما بودند. این دیدار گرم و صمیمی در حالی انجام شد که روز قبلش دادگاه انقلاب وعده آزادی شادی را با قرار کفالت به خانواده او داده بود اما پس از مراجعه پدر و همسر شادی به بازپرسی ویژه امنیت و زندان اوین مسوولان گفته بودند شادی صدر قرار نیست آزاد شود. این هنرمندان ضمن دلجویی از خانواده شادی ابراز امیدواری کردند که او هر چه سریعتر آزاد شود.

فعالان حقوق زنان و وکلای دادگستری نیز، روز گذشته (جمعه) در حالی به پدر، مادر، همسر و فرزند شادی صدر سر زدند که او هشتمین روز بازداشت خود را پشت سر می گذاشت و خانواده او چند روز است در بی خبری از شادی به سر می بردند.

حسین نیلچیان، همسر شادی صدر، درباره آخرین اطلاعات از وضعیت او گفت: “شادی سه شنبه پیش در آخرین تماس تلفنی از زندان گفت که در بند عمومی به سر می برد. اما این گفته او از نگرانی من کم نکرد و از صدای او فهمیدم که در شرایط سختی به سر می برد.”

یکی از وکلای دادگستری نیز در این دیدار اظهار داشت: “با توجه به تماس های شادی و پاسخ هایی که از دادگاه انقلاب گرفته ایم به احتمال زیاد شادی در بخش عمومی بند 209 اوین به سر می برد و احتمالا بازجویی از او ادامه دارد.”

شادی صدر جمعه گذشته در حالی توسط لباس شخصی ها بازداشت شد که در بلوار کشاورز به سمت دانشگاه تهران، محل برگزاری نماز جمعه در حرکت بود. سازمان ها و مجامع زیادی بازداشت خشونت بار این فعال حقوق بشر را محکوم کرده و خواستار آ‍زادی سریع و بی قید و شرط او شده اند. این در حالی است که محمد مصطفایی، وکیل او پس از آخرین مراجعه خود به دادگاه انقلاب به خبرنگار میدان گفت مسوولان به او گفته اند هفته آینده برای پیگیری پرونده شادی مراجعه کنند و فعلا از آزادی او خبری نیست.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours