انتقال مجدد شادی صدر به سلول انفرادی

3 مرداد 1388

میدان زنان: یکی از وکلای شادی صدر، از احتمال حبس او در سلول انفرادی بند 209 اوین خبر داد. به گفته محمد مصطفایی اینکه موکلش از سه شنبه پیش تا کنون هیچ تماسی نگرفته می تواند نشان از آن داشته باشد که او را در سلول انفرادی حبس کرده و مکررا مورد بازجویی قرار می دهند.

محمد مصطفایی، وکیل شادی صدر، وکیل و فعال بازداشت شده حقوق زنان به خبرنگار میدان زنان گفت: “صبح امروز برای پیگیری پرونده موکلم به شعبه دوم بازپرسی امنیت دادگاه انقلاب مراجعه کردم. بازپرس پرونده به من گفت که در حال حاضر منتظر گزارش وزارت اطلاعات است و پس از دریافت آن درباره زمان آزادی خانم صدر تصمیم خواهند گرفت.”

او درباره اتهام موکلش توضیح داد: “هیچ جواب قانع کننده ای درباره اتهام خانم صدر از بازپرس نگرفتم. در حالی که طبق روال قانونی اتهام موکلم باید در همان روزهای اول به من ابلاغ می شد، هنوز هیچ اطلاعی درباره اتهام او ندارم.”

مصطفایی از بی خبری پنج روزه از شادی صدر ابراز نگرانی کرد و افزود: “بازپرس پرونده درباره علت اینکه خانم صدر پنج روز است با خانواده خود تماس نگرفته توضیحی نداد و گفت که موضوع تماس به مسوولان زندان بستگی دارد و کارشناس (بازجو) پرونده متهم در این باره تصمیم می گیرد. اما از آنجا که افرادی که در بند عمومی در حبس هستند یا در سلول انفرادی همراه چند نفر دیگر نگه داشته می شوند، معمولا اجازه دارند با خانواده خود تماس بگیرند، احتمال اینکه خانم صدر در روزهای اخیر به سلول انفرادی منتقل شده باشد وجود دارد.”

شادی صدر از بیست و ششم تیر ماه در زندان اوین در بازداشت به سر می برد و از سه شنبه گذشته تا کنون هیچ تماسی با خانواده خود نگرفته است. این مسئله باعث نگرانی خانواده او، به ویژه دختر کوچکش، دریا شده است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours