اخباری از زندان اوین: خبری از مهسا امرآبادی، انتقال سمیه توحیدلو به بند عمومی، استمداد مادر هنگامه شهیدی و…

13 مرداد 1388

تماس تلفنی سمیه توحیدلو با خانواده اش

بر اساس آخرین اخبار رسیده به موج سبز آزادی، سمیه توحیدلو از بازداشت‌شدگان حوادث بعد از انتخابات، ضمن تماس تلفنی با مادر خود از انتقال خود به بند عمومی خبر داده است.

به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، همچنین شهاب‌الدین طباطبایی رئیس ستاد ملی جوانان حامی خاتمی و موسوی نیز در اوین با خانواده‌اش دیدار کرد

اطلاع مادر مهسا امرآبادی از وضعیت دخترش

مریم نقی، مادر مهسا امرآبادی هم صبح امروز به امید ملاقات با مهسا به زندان اوین رفت اما پس از انجام مراحل ملاقات به او خبر دادند که مهسا برای ملاقات با همسر بازداشتی‌اش از سلول خارج شده است. مادر امرآبادی ادامه داد: مهسا اکنون به همراه دو زندانی دیگر در زندان نگهداری می‌شود که هم‌سلولی‌های مهسا وضعیت او را مناسب توصیف کردند. نقی ادامه داد: با توجه به وعده‌هایی که به مهسا برای آزادی پیش از 15 شعبان داده‌اند امیدوارم دخترم ظرف امروز و فردا آزاد شود. مادر مهسا همچنین از تماس مسعود باستانی خبر داد و گفت که او از تداوم حضور خود در سلول انفرادی خبر داد اما به گفته برخی زندانیان ظاهرا روز گذشته به بند عمومی منتقل شده است.

استمداد خانواده هنگامه شهیدی از مردم و مسوولان

مادر هنگامه شهیدی برای نجات دخترش از مردم و مسئولان کمک خواسته است. به نوشته ی روزنامه ی اعتماد ملی او گفته است حدود ٣۴ روز از بازداشت دخترش می‌گذرد اما در این مدت نه‌تنها هیچ خبری از وی نگرفته بلکه تلاش‌هایش بی‌ثمر بوده است.

او گفت: چندین بار با دفتر آقای دری نجف‌آبادی تماس گرفته و آنجا رفتم. به‌رغم وعده‌هایی که داده شد اما هیچ حرکت مثبتی رخ نداد. دخترم را ۹ تیر بازداشت کردند که یک روز بعد، تماس گرفت و حدود ۲ دقیقه صحبت کرد و گفت که من در اوین هستم. از آن روز تاکنون بیش از یک ماه گذشته و از دخترم هیچ خبری ندارم. نه اجازه می‌دهند که او تلفن بزند و با ما صحبت کند و نه درخواست‌های ما را برای ملاقات با او می‌پذیرند. تمام بازداشت‌شدگان در این ایام یا زنگ زده‌اند و با خانواده‌های خود صحبت کرده‌اند یا ملاقات‌های کابینی یا حضوری داشته‌اند. این کمترین حقوق یک زندانی است که همین را نیز از ما دریغ می‌کنند.

او افزود: «من خواهر سه شهید هستم و برادرانم برای این نظام جان‌فشانی کردند. آیا باید با یک خانواده شهید اینگونه برخورد کرد؟ من رفته‌ام دادگاه انقلاب از آنجا به زندان اوین زنگ زدند و پرسیدند که هنگامه شهیدی در این زندان دارید، آنها جواب دادند که داریم بعد گوشی را دادند به من. گفتم اجازه دهید با او صحبت کنم. گفتند که نمی‌شود. گفتم دخترم بیماری قلبی دارد گفتند حالش خوب است. گفتم اگر خوب است چرا نمی‌گذارید با او صحبت کنیم جوابی ندادند.»

وی تاکید کرد: من نگران حال دخترم هستم و از همه مسوولان، مردم و کسانی که می‌توانند، ‌استمداد طلب می‌کنم به کمکم بیایند و راهی برای آزادی دخترم فراهم کنند.

تماس تلفنی عبدالله مومنی بعد از ۲۳ روز بی‌خبری

عبدالله مومنی سخنگوی ادوار تحکیم وحدت پس از 23 روز بی‌خبری با منزل تماس گرفت.

به گزارش اعتمادملی، مومنی حدود 43 روز است در بازداشت به‌سر می‌برد و طی 20 روز اول 3 بار تماس گرفته بود ولی از 23 روز پیش هیچ تماسی نگرفته بود. فاطمه آدینه‌وند همسر مومنی گفت که دیروز در مراجعه به زندان اوین برای ملاقات به او گفته‌اند که همسرش ممنوع‌الملاقات است و در تماسی که مومنی دیروز گرفته نیز وضعیت روحی او نامناسب به نظر می‌رسید

عبد الله مومنی سخنگوی سازمان دانش آموختگان در زندان اوین زیر فشار شدید بازجویی قرار دارد.

به گزارش ادوارنیوز فاطمه ادینه وند همسر عبدالله مومنی با اعلام این خبر گفت: همسرم عصر امروز با منزل تماس تلفنی گرفت و صدای او به قدری ضعیف و بریده بود که در کلام اول او را نشناختم. او در جملات کوتاه و بریده بریده خود تصریح کرد که در زندان انفرادی و زیر فشار شدید بازجویی است

فاطمه ادینه وند با ابراز نگرانی شدید نسبت به سلامت همسرش گفت: این اولین بار نیست که عبدالله مومنی بازداشت و زندان انفرادی را تجربه می کند اما لحن صدای او نحوه صحبتهایش نشان می داد که شدیدا تحت فشار قرار دارد.

ادینه وند همچنین نسبت به زیر فشر بودن فعالان سیاسی برای اعتراف ساختگی هشدار داد و گفت:من در پایان تماس تلفنی به عبدالله تاکید کردم که مبادا از فرص هایی که به اقای ابطحی دادند و او را مجبور به اعتراف ساختگی کرده اند بخورد!

همچنین حمد زیدآبادی دبیرکل سازمان دانش آموختگان نیز حوالی ظهر دیروز با همسرش تماس گرفت. مهدیه محمدی به اعتمادملی گفت: صدای همسرم نسبت به تماس قبلی که در روز چهارشنبه صورت گرفته بود، کمی بهتر به نظر می‌رسید و او گفت که احساساتش رقیق‌تر از قبل است. همسر زیدآبادی ادامه داد: برای کاستن از نگرانی‌های همسرم به او گفتم که ما از تحت فشار بودن شما مطلع هستیم و دیگر لازم نیست که به خانه و خانواده فکر کند زیرا شرایط ما خوب است.

محمدی افزود: با توجه به سابقه حضور همسرم در انفرادی به او گفتم که شما قبلا در انفرادی بودید و تحمل خوبی داشتید اما ایشان گفت که این دفعه خیلی فرق می‌کند. محمدی تصریح کرد: فردی که در کنار همسرم بود به او اجازه نداد تا در مورد دادگاه روز شنبه و زندانیان دیگر صحبتی کند.همسرم به من گفت بازداشت مانند مرگ ناگهانی است و دنیا برای انسان بی‌ارزش می‌شود. تماس دیروز زیدآبادی با همسرش، سومین تماس او با خانواده‌اش بوده است.

محمدرضا جلایی‌پور با خانواده‌اش ملاقات کرد

برخی اعضای خانواده محمدرضا جلایی‌پور، سخنگو و مسوول پویش موج سوم، بعد از ۴۸ روز امروز موفق به ملاقات وی در زندان اوین شدند.

به گزارش «موج سبز آزادی»‌، مادر، برادر و مادر همسر محمدرضا جلایی‌پور، امروز موفق شدند طی یک ملاقات حضوری عزیز دربندشان را پس از ۴۸ روز ببینند. به گفته همسر جلایی‌پور، روحیه محمدرضا و خانواده وی در این ملاقات به قدری خوب بوده که ماموری که آنان را در این دیدار همراهی می‌کرده، از روحیه خوب خانواده و این عزیز دربند بهت زده شده و متعجبانه پرسیده است: شما چرا گریه نمی‌کنید؟

جلایی‌پور در این دیدار گفته است در طول این مدت، عنایات خاص خداوند شامل حالش شده و توانایی‌های روحی قابل توجهی به دست آورده است. او گفته است که هر نمازش را یک جا می‌خواند، یکی را در طبقه دوم مسجدالحرام، دیگری را در مسجدالنبی یا مسجد کوفه. جلایی‌پور در این دیدار گفته است که طولانی‌ترین مدت را در انفرادی سپری کرده ولی با این حال مهارت‌های زیادی برای زندگی در انفرادی را برای خود و دوستانش کشف کرده که زندگی در تنهایی را برایشان راحت‌تر کرده است.

جلایی‌پور گفته که روزی ۱۰۰۰ بار در سلولش راه می‌رود و ورزش می‌کند و موفق به حفظ بخش‌های زیادی از قرآن شده است. او همچنین گفته که از دو روز پیش به بند عمومی منتقل شده است و به همراه ۴ نفر دیگر در یک سلول است. این افراد البته هیچ یک از فعالان سیاسی شناخته شده نیستند. در این دیدار که حدود نیم ساعت به طول انجامیده جلایی‌پور ابراز امیدواری کرده است که به زودی تکلیفش معلوم شود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours