هیات حقیقت‌یاب مرگ کودک ۱۲ ساله در بهشت زهرا را پیگیری می‌کند

14 مرداد 1388

روزنامه اعتماد ملی در گزارشی اعلام کرد پیگیری مرگ یک کودک ۱۲ ساله که گفته می‌شود در مراسم چهلم ندا آقاسلطان در بهشت زهرا کشته شده در دستور کار کمیته حقیقت یاب مجلس قرار گرفته است.

این گزار‌‌ش‌ها حاکی از آن بود که خانواده این کودک پس از چهار روز توانستند جنازه فرزند خود را از پزشک قانونی تحویل بگیرند.

در همین حال به نوشته روزنامه اعتماد ملی حمیدرضا کاتوزیان، عضو کمیته حقیقت‌یاب مجلس، اعلام کرده است که این کمیته علت مرگ این کودک را بررسی می‌کند.

کمیته حقیقت یاب مجلس برای بررسی نحوه عملکرد نیروهای امنیتی درباره اعتراض‌های انتخاباتی تشکیل شده است.

برپایه این گزارش حمیدرضا کاتوزیان ضمن اعلام این مطلب گفت: «متاسفانه بنده و همکارانم تاکنون از این حادثه مطلع نبودیم چراکه در این خصوص به من و همکارانم اطلاع‌رسانی نمی‌شود.»

این نماینده مجلس افزود: «مردم از طریق تلفن‌های مجلس شورای اسلامی و ایمیل‌های نمایندگان که در سایت مرکز پژوهش‌ها قید شده است می‌توانند اخبار و نگرانی‌هایشان را به ما منتقل کنند تا مجلس بر حسب وظیفه به آنها رسیدگی کند.»

با توجه به فشار به خانواده‌های جانباختگان انتخاباتی، هنوز آمار دقیقی از شمار کشته‌شدگان در اعتراض‌های پس از ۲۲ خرداد ماه در دست نیست.

با این حال برخی از گزارش‌ها حکایت از آن دارد که شمار کشته‌شدگان بسیار بیش از رقمی است که از سوی نهادها و رسانه‌های جمهوری اسلامی اعلام می‌شود.

برای نمونه در گزارشی که سایت نوروز، ارگان جبهه مشارکت در تیرماه امسال منتشر کرد یک شاهد عینی گفته بود که «صدها» جنازه را در سردخانه‌ای در جنوب غربی تهران دیده است.

همچنین مادر سهراب اعرابی جوان ۱۹ ساله‌ای که در اعتراض‌های انتخاباتی در تهران کشته شد، گفته است که آلبومی حاوی تصاویر ۵۰ تا ۶۰ نفر از اجساد را برای شناسایی فرزندش به وی نشان داده بودند.

در همین حال علیرضا حسینی بهشتی، سخنگوی کمیته پیگیری امور زندانیان انتخابات، که از سوی میرحسین موسوی و مهدی کروبی تشکیل شده، به تازگی اعلام کرد که تاکنون این کمیته اسامی ۱۷۰۰ نفر از افراد را جمع‌اوری کرده که هنوز برای این کمیته محرز نشده است که چه تعداد از این افراد زنده هستند و چه تعداد دیگر در بازداشت به سر می‌برند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours