اظهارات نماینده مردم قزوین در مجلس و ابهام در مورد وضعیت خانم‌ها بنی‌یعقوب و امرآبادی

24 مرداد 1388

موج سبز آزادی: قدرت‌الله علیخانی با اشاره به اینکه در بازدید اعضای کمیته ویژه بررسی وضعیت بازداشت‌شدگان اخیر از بند زندانیان سیاسی اوین، فقط آقایان بروجردی و تجری حضور داشتند، در واکنش به انتشار خبری در روزنامه‏های حامی کودتا، مبنی بر حضور تمامی اعضای این کمیته در ملاقات مذکور گفت: متاسفانه به ما اجازه ملاقات با زندانیان سیاسی را ندادند.

عضو فراکسیون خط امام(ره) در گفت‌وگو با ایلنا ادامه داد: در بازدید از زندان اوین اصرار کردیم که حداقل با چند نفر از زندانیان سیاسی مطرح ملاقات کنیم، اما رئیس زندان به ما گفت که دادستان تهران باید اجازه چنین ملاقاتی را صادر کند.

وی با اشاره به تماس تلفنی‌ای که با سعید مرتضوی از زندان اوین در حین بازدید از این زندان داشته‌اند گفت: متاسفانه ایشان جواب تماس ما را ندادند و به همین دلیل بی‌آنکه ملاقاتی با سیاسیون در بند داشته باشیم، به همراه آقای رضایی زندان اوین را ترک کردیم.

وی بر این اساس از مشروح مذاکرات میان تجری و بروجردی با آقایان عطریانفر، تاج‌زاده و ابطحی ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت: گویا ما را محرم ندانستند که اجازه حضور در این دیدار برای ما صادر نشد.

علیخانی اظهار داشت که او به همراه امیدوار رضایی از بند زنان در زندان اوین بازدیدی داشتند که طی آن متوجه حضور 26 نفر از زنان بازداشت‌شده در حوادث پس از انتخابات در این بند شده‌اند.

علیخانی با بیان اینکه در میان این 26 نفر، حدود 5 نفر دانشجوی دختر نیز حضور داشت، در پاسخ به اینکه آیا با زندانیان روزنامه‌نگار زن همچون ژیلا بنی‌یعقوب و مهسا امرآبادی نیز دیدار داشته‌اید یا نه؟، گفت: این 26 نفر از چهره‌های عادی بودند و ما هیچ چهره شناخته شده‌ای را در میان آنها ندیده‌ایم.

به گفته وی پس از ملاقات نمایندگان با این زنان، گفته شد که حکم آزادی 6 نفر از آنها صادر شده و به زودی آزاد خواهند شد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours