حمایت خانواده زندانیان سیاسی از اقدامات کروبی

29 مرداد 1388

سایت نوروز: خانواده های زندانیان سیاسی طی بیانه شماره 6 خود از اقدامات مهدی کروبی در خصوص طرح تجاوز در زندان ها حمایت کردند. متن اطلاعیه شماره 6 خانواده ها را در زیر بخوانید:

بیانیه شماره 6 خانواده‌های زندانیان

آمران امور جاری در به پایان رساندن اشتباهاتی که مرتکب شدند تعلل می‌ورزند

بسم الله الرحمن الرحیم

واذا فعلوافاحشه قالووجدنا علیها آبائنا والله امرنا بها قل ان الله لا یامربالفحشا اتقولون علی الله مالاتعلمون.

…آن‌ها که چون کار زشتی مرتکب می‌شوند می‌گویند: ما بزرگان خودرا به این روش یافته‌ایم و خدا ما را به آن امر کرده است بگو ای پیامبر هرگز خدا به اعمال زشت امر نمی‌کند! مگر این‌که خود شما از نادانی به خدا نسبت می‌دهید…
آیه 28 سوره اعراف

…امروز پس از دو ماه انتظار و صبوری خانواده‌های زندانیان بی‌گناه هنوز بسیاری از خانواده‌ها دل نگران عزیزانشان هستند و به نظر می‌رسد آمران امور جاری در به پایان رساندن اشتباهاتی که مرتکب شدند تعلل می‌ورزند! پس از تقاضای به حق و شجاعانه حجت‌الاسلام مهدی کروبی در رسیدگی به جنایات و سفاکی‌های پس از انتخابات وجدان‌های بیدار و آگاه جامعه به منظور تصحیح روند کنونی و رفع تنش و خشونت خواستار رسیدگی سریع به جرائم مشهود و توقف روند دستگیری فعالین سیاسی واجتماعی در سراسر کشور شدند. بدیهی است ملت در چنین شرایطی از روحانیت شیعه انتظار دارند از حق انسانی و دینی آن‌ها دفاع کنند و اقدام شجاعانه حجت‌الاسلام کروبی که در این زمینه نمونه می‌باشد در راستای ایفای همین وظیفه بر همگان لازم است که از ایشان حمایت کنند. اعلام مواضع تشکل‌های مختلف اعم ازعلماء و روحانیون آزاده، پزشکان متخصص و افتخارآفرین، حقوق دانان شجاع و مردمی، و دیگر اقشار مختلف باعث دلگرمی مردم فهیم و رنج کشیده ایران شد.

ما خانواده‌های زندانیان پس از انتخابات ضمن حمایت مجدد از مواضع این بزرگان و جناب آقای کروبی رسیدگی به فجایع انجام شده و مجازات آمران و عاملان آن و هم‌دردی با خانواده شهدا و آسیب‌دیدگان وقایع اخیررا خواستاریم.

امیدواریم ریاست جدید قوه قضاییه با عنایت به شعار قانون‌گرایی و عدم مدارا با قانون‌شکنان که در بدو ورود به این مسئولیت از ایشان شنیده شد رسیدگی به پرونده‌های این عزیزان را در دستور کار خود قرار داده و بیش از این اجازه نقض قانون اساسی توسط نیروهای خودسر که وهن نظام اسلامی و قوه قضاییه بر آمده از آن است و علی‌الخصوص رسیدگی به وضعیت زنان ودختران جوان را که شرع مبین توجه ویژه به حفظ حقوق آنان دارد را در اولویت کاری خود قرار دهند و به این امید که ایشان در مسئولیت جدید خود موفق به اجرای هر چه بهتر عدالت ودفاع از حقوق شهروندان ایران اسلامی شوند.

◀️  خانواده‌های زندانیان حوادث پس از انتخابات

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours