ممنوع الملاقات شدن بهمن احمدی امویی و توضیح وکیل وی در مورد پرونده اش

2 شهریور 1388

مامور بند 209 زندان اوین : بهمن احمدی امویی ،روزنامه نگار ممنوع الملاقات است

کانون زنان ایرانی – امروز خانواده بهمن احمدی امویی ،روزنامه نگار زندانی وقتی برای ملاقات او به زندان اوین مراجعه کردند .پس از ساعنها انتظار و تا رفتن به محل ملاقات کابینی با این جمله مواجه شدند “: او ممنوع الملاقات است .”

برادر بهمن احمدی گفت ” نمی دانم چرا از همان اول صبح که به مسوولان سالن ملاقات اوین مراچعه کردیم به ما نگفتند که حق ملاقات ندارید و حتی کارت ملاقات به ما داده شد . اما پس از ساعت ها انتظار یکی از ماموران بند دویست و نه ما را تا محل ملاقات کابینی برد و ساعتی هم ما را در آنجا معطل کرد و بعد در انجا به ما گفت :” بهمن ممنوع ملاقات است . آیا این نوع رفتارها معنایی جز آزار و اذیت خانواده زندانی را دارد؟خانواده ای که به خاطر زندانی بودن برادر عزیزشان این همه فشار روحی را تحمل می کنند؟”

او بعد از این دیدار گفت :”نمی دانم برادرم چه جرمی مرتکب شده که حتی اجازه ملاقات کابینی با او را از من سلب کرده اند . من دیروز از بندر عباس و پس از ساعت ها رانندگی به تهران آمده ام تا پی گیر کار بهمن شوم . از صبح دیروز در دادگاه انقلاب به من گفتند پرونده بهمن مفقود شده آقای سبحانی باز پرس شعبه دو داد گاه انقلاب تاکید کردند. هر طورشده شماره پرونده بهمن را پیدا کنیم تا به کارش رسیدگی شود من امروز به همین منظور قصد داشتم بهمن را ملاقات کنم . اما حتی موفق به گفتن این جمله به برادرم نشدم .”

به گفته احمدی، بهمن برادر او از معدود زندانیانی است که در طی 65 روز زندانی بودنش تنها یک بار خانواده اش را ملاقات کرده است .

او ادامه می دهد :” همسر برادرم ژیلا بنی یعقوب هم که چند روزی است با قراروثیقه صد میلیونی از زندان آزاد شده در این ملاقات همراهم بود تا پس از روزهای متمادی زندانی بودن بتواند دوباره همسرش را ملاقات کند اما او هم از این دیدار محروم ماند .”

صفر احمدی که ساعتهای متمادی رانندگی کرده بود . پس از این ماجرا با چشمان اشک آلود بلافاصله به طرف شهر محل اقامتش بازگشت تا این بار نیز با اخباری ناخوشایند به نزد مادر پیر بهمن برود .

او از مسولان تقاضا دارد هر چه زودتر وضعیت بلاتکلیف پرونده این روزنامه نگار را مشخص کنند . او در حال حاضر هیچ پرونده ای در هیچ یک از شعبه های دادگاه انقلاب ندارد .

سازمان‌ گزارشگران بدون مرز با صدور بیانیه ای ای می‌گوید که نگران وضعیت بهمن احمدی امویی است که از 52 روز پیش در سلول انفرادی به سر می‌برد.

بهمن احمدی امویی شامگاه سی‌ام خرداد ماه همراه با همسرش ژیلا بنی یعقوب در خانه اش دستگیر شد.

وکیل مدافع بهمن احمدی امویی از تلاش مسوولان دادگاه انقلاب برای رسیدگی به پرونده موکلش خبر داد

کانون زنان ایرانی :فریده غیرت ،وکیل مدافع بهمن احمدی امویی در مصاحبه ای کوتاه با خبرنگار کانون زنان ایرانی گفت :”هیچ پرونده ای در دادگاه انقلاب مفقود نمی شود و به نظرش هم نمی رسد که پرونده موکلش در این دادگاه مفقود شده باشد.”

وی اطمینان داد که پرونده بهمن احمدی امویی در دادگاه انقلاب است اما به دلیل ازدحام و تعداد زیاد پرونده های حوادث اخیر شماره کیفری و شماره شعبه اش هنوز مشخص نشده است که با قول مساعد آقای قاضی حداد ،رییس شعبه امنیت ،به زودی در باره پرونده بهمن احمدی اقدام خواهد شد.

فریده غیرت از قول مساعد قاضی حداد و تلاش مسوولان دادگاه برای رسیدگی سریع تر در باره پرونده بهمن احمدی امویی قدردانی کرد.

خبرنگار کانون زنان ایرانی پیش از این خبر داده بود که :”پرونده قضایی بهمن احمدی امویی در دادگاه انقلاب گم شده است.”

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours