تو چقدر فمنیست بودی و ما خبر نداشتیم!

۱ min read

کریم پورحمزاوی-4 شهریور 1388

مدرسه فمینیستی: امروز قرار است رویکردی را نسبت به امور زنان بررسی نکنیم، چون همه رویکردها در دولت نهم خود بخود بررسی شده است. زنان با آزادی کامل از اطراف میادین شهر گردآوری شده، نسخه هایی از آنان در اوین نگهداری شده و باز با آزادی کامل توسط نیروهای گشت ارشاد تا آنجا که جا داشت ارشاد شده اند، تمامی مطالبات ساده آنها با لایحه ضد خانواده اعطا شده و فقط مانده بود پس از چند مورد مهرورزی خاص که شامل پاره ای از تجاوزات و باتومات و دیگر ادوات می شد 3 عدد وزیر زن هم وارد کابینه شود.

کارشناسان به ما گفته اند این واقعه را به فال نیک نگیریم اما از آنجائی که ما دوست نداریم مثل کارشناسان در روز روشن اعتراف گیر شویم می خواهیم این واقعه را به فال نیک گرفته و حواشی آن را نیز براندازی، ببخشید سبک و سنگین کنیم.

خلاصه شدن همه چیز در محور فشار

اصولا در علم نوین “فشار بیار، کی به کیه” گفته اند طوری فشار بیاورید که نه سیخ بسوزد و نه کباب, اما هرگز نگفته اند طوری فشار بیاورید که هم سیخ بسوزد و هم کباب و هم ترانه موسوی.

گروه فشار در رابطه با محور فشار: به خدا من هم مثل شما میدانم گروه فشار کیست اما نمیدانم که کیست!؟ هرچه هست گروهی است که فشار میآورد. مثلا آقای کروبی گفته است این گروه آنقدر فشار آورده است که چیزهائی را هم دچار پارگی کرده است! خدا نصیبتان نکند.

دیگر عملکردهای ناشی از فشار: اشتباه بعضی ها در این است که گروه فشار را خیلی دست کم میگیرند! آنها فکر میکنند گروه فشار فقط در فشار آوردن تخصص دارد. در صورتیکه این گروه در پاره ای از موارد میتواند فشار را هم بگیرد. مثلا شما وقتی صبح بیدار میشوید و میبینید تمامی پدیده های اطراف دست در دست نهاده تا فشار خون شما بالا برود و وقتیکه میبینید هر چه آدم حسابی در عمر خود میشناختید همگی در صدا و سیما یکجوری شده اند و دارند پشت سر هم اعتراف میکنند و دور از جان به زبان مریخی صحبت میکنند شما برای کاستن از فشار خون اجبارا به اینترنت و یوتیوب پناه میبرید, پس از جنگ و گریز سرسخت با فیلتر و سرعت اینترنت تازه با تصاویر گلوله و باتوم خوردن همنوعانتان مواجه میشوید, یک لیوان آب قند میخورید و میروید سراغ سایتها که میبینید از هر طرف ژیلا بنی یعقوب و مهسا امرآبادی و سعیده کردی نژاد و بهمن و عبدالله و فرزاد و تقی و نقی همه دستگیر شده اند و فقط شما مانده اید!

فشار خون شما از حالت فشار به انفجار میرسد, روح ترانه موسوی از آنور در تهران و پاریس و ونکوور و صدا وسیما سرگردان میشود و تازه گروه فشار متوجه میشود باید ژیلا بنی یعقوب را آزاد کند تا کاری هم کرده باشد, ژیلا بنی یعقوب وقتی آزاد میشود فقط آب میخورد و لب به هیچ چیز نمیزند چونکه جمع حاضر در اوین نمیتواند به چیزی لب بزند, دوباره فشار خونتان بالا میرود که اینبار گروه فشار مهسا امرآبادی را آزاد میکند و انتظار دارد بیش از این با او چانه نزنید. البته حاضرم شرط ببندم اگر یک ترانه موسوی دیگر در ونکور کانادا پیدا شود حتما شیوا نظر آهاری هم آزاد خواهد شد!

اصولا وقتی گروه فشار به نماد تغییر تبدیل شود 3 تا وزیر مرد, (من چرا هی این 3 تا وزیر زن را مرد میبینم!) همان 3 تا وزیر زن را وارد کابینه میکند. شما هم به نوبه خود میروید یک نگاهی به آینه میاندازید تا گوشهایتان را چک کنید مبادا دراز شده باشد! البته اگر زن هستید مواظب باشید در حضور نامحرم گوشهایتان را چک نکنید. بر سر دو راهی این پرسش فلسفی باقی میمانید که مهرورزی های 4 سال گذشته دولت را باور کنید یا 3 وزیر زن او را ؟

ضرب المثلهائی در این رابطه:

زنان را به تب بگیر تا با 3 وزیر زن هم دست به سر نشوند.

طرف آمد وزیر زن وارد کابینه کند, مردانگی آن زنان روی چهارتا وزیر مرد را کم کرد.

ملت با کابینه مشکل داشت, وزیر زن وارد کابینه شد.

یک مثنوی از حافظ خراسانی در این رابطه:

نمره بیست کلاسو نمی خوام .. بیمارستان مردانه زنانه نمی خوام

اگه این خواهران زن هستند.. کی گفته من زن وزیر می خوام !؟

تا 3 می شه اما شیرین عبادی وزیر نمی شه .. آخه من اینارو نمی خوام .. نه نمی خوام…

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours