علیرغم دستور ملاقات هنگامه شهیدی، اجازه ملاقات در زندان داده نشد

11 شهریور 1388

وبلاگ محمد مصطفایی: با گذشت چند هفته از پیگیریهایی که در مورد ملاقات با خانم هنگامه شهیدی داشتم. در روز گذشته توانستم از بازپرس رسیدگی کننده به پرونده ایشان، دستور ملاقات بگیرم. بلافاصله به مادر هنگامه زنگ زدم. صدایی گرفته و ناراحت داشت. تا گفتم می خواهم به ملاقات هنگامه رود. خوشحال شد و گفت دعا می کنم که بتوانی هنگامه را ملاقات کنید.

امروز به زندان اوین رفتم در درب ورودی درخواست خود را برای ملاقات هنگامه به دادیار ناظر زندان دادم و ایشان نیز موافقت کردند. به داخل زندان و نزد مسئول ملاقات زندانیان با وکلا رفتم. درخواست خود و نامه بازپرس شعبه دوم امنیت را به ایشان دادم. در کامپیوتر به دنبال نام هنگامه شهیدی گشت. هیچ نامی از هنگامه در رایانه زندان اوین نبود. به وی گفتم خانم شهیدی را در بند ۲۰۹ زندان نگهداری می نمایند. به بند ۲۰۹ زنگ زدند و موضوع ملاقاتم با خانم شهیدی را اعلام کردند. قرار شد که مسئولین ۲۰۹ پاسخ دهند. حدود نیم ساعت گذشت و مجددا به نزد خانم هماهنگ کننده با بند ۲۰۹ رفتم . ایشان به بند ۲۰۹ زنگ زدند و پس از مدتی به من گفتند که اجازه ملاقات داده نشد. کلی بحث کردم و گفتم که بازپرس شعبه دستور داده است که خانم شهیدی را ملاقات کنم. گفتند که بازداشتگاه ۲۰۹ ارتباطی به ما ندارد. آنجا در اختیار وزارت اطلاعات است.

هنگامه شهیدی در روز شنبه نهم تیر ماه بدون آنکه علت بازداشتش محرز و مشخص باشد دستگیر شد. تاکنون مادر هنگامه شهیدی تنها توانسته است یک بار فرزند خود را ملاقات کند. چون وضعیت پرونده فرزندش توسط مرجع قضایی مشخص نگردید و زمان بازداشت هنگامه نیز به درازا کشید به اینجانب مراجعه و خواستار پیگیری پرونده دخترش شد. من نیز پذیرفتم و از آن زمان به کرات به دفتر دادستانی تهران و معاونت امنیت تهران رفتم ولی هیچ نیجه ای عایدم نشد. ناچاز نامه ای به دادستان تهران، ریاست شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب و معاونت امنیت دادسرای انقلاب نوشتم و خواستار فراهم نمودن زمینه برای ملاقات تعدادی از بازداشت شدگان شدم. اما افسوس که تاکنون هیچ پاسخی دریافت ننموده ام. در این مدت خبرهای ناگواری از وضعیت نگهداری هنگامه در زندان شنیدم. امیدوارم با ملاقات ایشان مشخص شود که این اخبار از جمله نشان دادن چوبه دار به خانم هنگامه شهیدی و تهدید به اعدام وی تکذیب شود و اعلام نمایم که چنین اخباری صحت ندارد. ولی متاسفانه این امکان فراهم نشد. و تاکنون نیز هیچ کدام از مسئولین این خبر و دیگر اخبار نگران کننده رارتکذیب نکرده اند. به هر حال صرحا نگرانی خود را نسبت به ادامه روند رسیدگی به دادرسی بازداشت شدگان اعلام می کنم. عدم اجازه ملاقات وکیل با بازداشت شدگان سوء تفاهماتی را در جامعه و بی اعتمادی خاصی را در سیستم قضایی ایجاد می کند که به هیچ عنوان به صلاح نه جامعه و نه سیستم قضایی کشور است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours