رسانه های افراطی نگران حضور خانواده ها در برابر اوین

4 مهر 1388

میدان زنان: هر روز شنبه ها خانواده های زندانیان و اسرای حوادث اخیر درزیر پل سیمانی مقابل بازداشتگاه اوین حضور پیدا می کنند تا ضمن پیگیری وضعیت عزیزان در بندشان از یکدیگر دلجویی کنند. اکثریت این افراد را زنان تشکیل داده و در وبلاگ های خود اخبار این نشست ها را منتشر می کنند.یکی ازمهمترین ابتکارات این خانواده انتقال مراسم خانوادگی از جمله جشن تولد و مهمانی های افطار و مراسم و مناسک مذهبی و سنتی به مقابل زندان اوین است.

همزمان با گسترش فضای این نشست ها و احساس خطر جناح های افراطی از گسترش این فضاها، رجا نیوز به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران نوشت: “پیدا نشدن بهانه های مناسب و عدم همراهی اجتماعات مردمی با نیروهای اغتشاشگر و افراطی موجب شده است ستاد اغتشاش دست به طراحی جدیدی بزند.
جریان موسوم به سبز در تازه‌ترین اقدام خود و پس از برگزاری تجمع در مخالفت با آزادی مردم فلسطین از دست غاصبان غربی در روز قدس و برای دور نماندن از برگزاری تجمعات مداوم غیرقانونی در تهران، قصد دارند با سوء استفاده از احساسات و عواطف خانواده‌ها و دوستان نزدیک زندانیان سیاسی آنان را ترغیب کنند تا به هر بهانه‌ای در مقابل زندان اوین تجمع کنند.
از بهانه‌های که سران جنبش سبز در این خصوص طرح‌ریزی کرده‌اند علاوه بر مراسم مذهبی، برگزاری سالروز تولد و سالگرد ازدواج زندانیان سیاسی است تا بتوانند با این شگرد خانواده‌‌ها و دوستان نزدیک این زندانیان سیاسی را به تجمعات غیرقانونی در مقابل زندان اوین ترغیب کنند.”

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours