ژیلا بنی‌یعقوب ،روزنامه نگار به دادگاه احضار شد

16 مهر 1388

کانون زنان ایرانی : ژیلا بنی‌یعقوب ،روزنامه نگار با احضاریه کتبی دادگاه عمومی تهران به شعبه 1151این دادگاه احضار شد.

در این احضاریه که به تازگی، در منزلش به او ابلاغ شده ،دلیل احضار عنوان نشده است.در این برگه هیچ توضیحی در باره اتهام ژیلا بنی یعقوب ذکر نشده و تنها به ذکر این نکته بسنده شده است که در روز شنبه هجدهم مهرماه باید دردادگاه حاضر شود.

بنی‌یعقوب ، سردبیر وب سایت کانون زنان ایرانی احتمال می دهد،این احضاریه به منظور رسیدگی به پرونده اتهامی اش در بیست و سوم خردادماه سال گذشته و به اتهام حضور در مراسم روز همبستگی زنان ، باشد.مراسمی که با ممانعت نیروهای امنیتی اصلا برگزار نشده بود.

آن روز قرار بود تعدادی از فعالان جنبش زنان در گالری راه ابریشم تهران سالروز 22 خرداد ،روز همبستگی زنان را گرامی بدارند. اما آنها هنگام مراجعه به این گالری با درهای بسته و حضور نیروهای انتظامی و امنیتی و ممانعت شان برای برگزاری این نشست مواجه شدند . این در حالی بودکه پیش از آن مدیریت این گالری فرهنگی موافقت خود را با بر گزاری این مراسم اعلام کرده بود. اما با فشار نیروهای انتظامی و امنیتی مجبور شد درهای گالری را بر میهمانان و سخنرانان این مراسم ببندد.

ژیلا بنی‌یعقوب و دیگر بازداشت شدگان مراسم سالروز بیست و دوم خرداد پس از بازداشت غیرقانونی ،در تفهیم اتهام خود با این جمله روبرو شدند :”اتهام شما حین عبور از یک جلسه غیرقانونی است.”

بازداشت شدگان مراسم بیست و دوم خرداد سال گذشته به جز بنی‌یعقوب ،هشت نفر بودند :نسرین ستوده ،سارا لقمانی ،فریده غائب ،آیدا سعادت ،ناهید میرحاج ، نفیسه آزاد ،جلوه جواهری ،عالیه مطلب زاده .

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours