شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان پیشنهاد داد:مقطع دکترای رشته مطالعات زنان در دانشگاه‌های کشور تاسیس شود

20 مهر 1388

ایسنا: در ششصد و بیست و یکمین جلسه شورا شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان پیشنهاد شد که مقطع دکترای رشته مطالعات زنان در دانشگاه‌های کشور تاسیس شود.

به گزارش سرویس «زنان» ایسنا، در این جلسه رییس شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان ضمن تسلیت سالروز شهادت رییس مذهب جعفری حضرت امام صادق (ع) گزارشی از برگزاری اولین هم اندیشی ضرورت بسط نظریه‌پردازی در حوزه مسایل زنان توسط شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان و هیات حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، ارائه کرد.

موضوع «جنگ نرم» و ضرورت ورود به «دفاع نرم» و چگونگی آن، از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی حاضران قرار گرفت.

پیشنهاد تاسیس مقطع دکترای رشته مطالعات زنان در دانشگاه‌ها نیز دومین موضوعی بود که از سوی اعضا بر آن تاکید شد تا دانشجویان به جای تلاش و هزینه تحصیل و سفر به کشورهای دیگر، این رشته را در ایران با هزینه کمتری فراگیرند.

بخشی از زمان جلسه به گزارش نماینده وزارت امور خارجه در شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان از سفر به همراه هیات ایرانی در نشست سازمان ملل متحد اختصاص یافت.

دکتر نظری در این سفر با برخی مسوولان بلند پایه سازمان ملل متحد همچون «راشل مایانجا» (اوگاندایی) ـ مشاور دبیر کل در امور جنسیتی سازمان ملل متحد ـ، «کارولین حنان» (سوئدی) ـ رییس بخش اقتصادی پیشرفت زنان در دبیرخانه سازمان ملل متحد ـ، سفیر و نماینده دائم لتونی و رییس کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد که یکی از کمیته‌های اصلی و مهم سازمان ملل متحد است، دکتر «عبید» ـ معاون اجرایی صندوق جمعیت سازمان ملل متحد ـ، «سعد حوری» ـ معاون اجرایی یونیسف ـ دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ادامه جلسه، اعضای شورا تحلیلی از برنامه‌های سیمای جمهوری اسلامی ایران درباره روز جهانی «کودک» داشتند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours