مخالفت وزارت اطلاعات با تبدیل قرار بازداشت عاطفه نبوی و آزادی او

27 مهر 1388

کمیته گزارشگران حقوق بشر- وزارت اطلاعات، با تبدیل قرار بازداشت عاطفه نبوی به قرار وثیقه و ‌آزادی او مخالفت کرد. نسرین ستوده، وکیل این زندانی سیاسی که روز شنبه برای پیگیری وضعیت پرونده موکلش و تلاش برای تبدیل قرار بازداشت وی، به دادگاه انقلاب مراجعه کرده بود، از اعمال نظر وزارت اطلاعات و مخالفت با آزادی او به قید وثیقه خبر داد.

عاطفه نبوی، فعال دانشجویی که در جریان وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ 25 خردادماه به همراه پسرعموی خود ضیاء‌الدین نبوی و جمعی از دوستانش بازداشت شده بود، پس از تحمل 97 روز بازداشت در بند209 به قرنطینه بند نسوان معروف به بند متادون انتقال یافت و به مدت دو هفته در آنجا نگهداری شد. وی هم‌اکنون به همراه شبنم مددزاده و شماری دیگر از زندانیان سیاسی در بند نسوان زندان اوین نگهداری میشود

پرونده نبوی هم‌اکنون به شعبه 12 دادگاه انقلاب ارسال شده وقراراست دادگاه رسیدگی به اتهامات وی روز 8 آذرماه برگزار شود. اتهام عاطفه نبوی در این پرونده “محاربه” از طریق ” ارتباط با سازمان مجاهدین خلق” ذکر شده است. با این وجود نسرین ستوده، می گوید:” هیچ مدرکی دال بر اثبات این اتهام وجود ندارد و تنها دلیل ایراد این اتهام به وی، نسبت های فامیلی عاطفه نبوی است.”

همچنین عاطفه نبوی از جمله دانشجویانی است که در کنکور کارشناسی ارشد امسال، ستاره دار و از ادامه تحصیل محروم شده است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours