بی خبری از احمد زیادآبادی و فشار بر کیوان صمیمی

4 آبان 1388

بعد از ۴۳ روز بی‌خبری از احمد زیدآبادی باز هم امکان ملاقات با وی از همسرش سلب شد

همسر احمد زیدآبادی بعد از ۴۳ روز بی خبری از همسرش، امروز به قصد ملاقات با وی به اوین مراجعه کرد اما باز هم با درهای بسته مواجه شد.

مهدیه محمدی در این مورد به ادوارنیوز گفت: “امروز دوشنبه با در دست داشتن نامه موافقت دادستان تهران مبنی بر ملاقات با همسرم همراه با فرزندانم به زندان اوین رفتیم، اما پس از آنکه ۵ ساعت در سالن ملاقات من و کودکانم را معطل کردند در نهایت به ما گفتند که بازجو پرونده آقای زیدآبادی را ممنوع الملاقات کرده است”.

همسر احمد زیدآبادی با تاکید بر اینکه روز گذشته شخص دادستان مستقیما موافقت مکتوب خود را مبنی بر ملاقات به زندان ارسال کرده است، افزود: “علنا و در روز روشن یک بازجو دستور دادستان را زیرپا می‌گذارد”.

گفتنی است، احمد زیدآبادی که از روز ٢٣ خردادماه بازداشت شده است، به دلیل فعالیت‌های سیاسی و مطبوعاتی‌اش به ویژه نگارش نامه‌ای به آیت‌الله خامنه‌ای تحت فشار و شکنجه است تا از مقام رهبری عذرخواهی کند.

اکنون ۴٣روز است که خانواده و وکیل زیدآبادی هیچ‌گونه اطلاعی از وضعیت او در زندان ندارند.

اافزایش مجدد فشارها بر کیوان صمیمی
در پی انتشار و بازتاب گسترده پیام مقاومت مهندس کیوان صمیمی، ایشان به شدت توسط بازجوها تحت فشار قرار گرفته اند.

به گزارش موج سبز آزادی، اکنون بیش از 2 هفته است که بازجویان تمام کتاب‌های سلول وی را جمع کرده و حتی کیهان، تنها ررزنامه‌ای که به او داده م‌یشد را هم دیگر نمی‌دهند، بدین ترتیب وی از داشتن هرگونه مطلبی برای مطالعه محروم است.

به تازگی بازجوی جدیدی با رفتارهای تند و ادبیات “لات”گونه به سراغ وی آمده که سعی داشته به او اتهام ارتباط با مجاهدین خلق بزند. اما صمیمی با لحنی محکم اجازه ادامه صحبت به وی نمی‌دهد و با همان ادبیات خود بازجو، او را متهم به شاگردی حسین شریعتمداری می‌کند. بازجو نیز از ادامه جدل کلامی با صمیمی انصراف می‌دهد.

مقاومت مهندس صمیمی و انتشار پیام او چنان بازجویان را عصبانی کرده که وی را به شدت تهدید کرده‌اند، اما صمیمی در پاسخ آنها گفته است:

ما گر ز سر بریده می‌ترسیدیم در محفل عاشقان نمی‌رقصیدیم

یادآور می‌شود چندی پیش پیام کوتاهی از کیوان صمیمی بدین شرح منتشر شده بود:

کوتاه از 209 اوین:

محکم و پر اراده بر سر آرمان‌های پاکم جهاد میکنم، بیرونی و درونی؛ و البته رسول(ص) جهاد درونی را بزرگ‌تر و مهم‌تر نامید. پس، بدرود بر “من” سلام بر “ما” …

◀️  کیوان صمیمی

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours