آخرین وضعیت منیره ربیعی و کبرا زاغه دوست، دو زندانی بند 209 اوین

8 آبان 1388

سه ماه از بازداشت کبری زاغه‌دوست و اشکان اسکندری گذشت

کمیته گزاشگران حقوق بشر- کبری زاغه‌دوست و اشکان اسکندری از بازداشت‌شدگان مراسم چهلم شهدای انتخابات در بهشت زهرا، با گذشت 3 ماه از بازداشتشان، همچنان در شرایط بلاتکلیفی به سر می‌برند.

به گفته خانواده اسکندری، پیگیری‌های مکرر آن‌ها تاکنون بی‌نتیجه مانده و دادگاه انقلاب به خانواده این دو زندانی اعلام کرده که هنوز بازجویی‌های آنان خاتمه نیافته است. این درحالی است که بازجویی از این زوج، مدت هاست، پایان گرفته و ادامه نگه‌داری آنها در چنین شرایطی غیرقانونی است.

خانواده این دو زندانی سیاسی در این مدت توانسته‌اند، دوبار با آنها ملاقات داشته باشند.

گفته می‌شود، اشکان اسکندری پس از بازداشت و به محض ورود به بند 209، شعارهایی علیه محمود احمدی نژاد سر داد که موجب ضرب و شتم شدید وی از سوی مأموران و نگهبانان بازداشتگاه شد. وی همچنین به مدت طولانی در سلول انفرادی نگهداری شده و با وجود وضعیت نامناسب روحی و روانی، از انتقال او به بند عمومی جلوگیری می شد. طبق اخبار رسیده، وی در چندین نوبت به شدت از سوی بازجویان و نگهبانان بند مورد ضرب و شتم قرار گرفته است، به طوری‌که در اثر شدت جراحات وارده، وی یک بار از بند 209 به بیمارستان طالقانی تهران انتقال یافت و مورد مداوا قرار گرفت.

اشکان اسکندری هم‌اکنون در بند 240 زندان ایون نگهداری می‌شود و کبری زاغه‌دوست همچنان در بند 209 است.

بی خبری از وضعیت منیره ربیعی، زندانی سیاسی

کمیته گزارشگران حقوق بشر- منیره ربیعی، مهندس شیمی که در تاریخ 15 مهرماه حسب احضاریه ای که از سوی دادگاه انقلاب برای وی احضار شده بود، به دادگاه مراجعه کرده بود، به دلایلی نامعلوم بازداشت شده و هم اکنون در سلول انفرادی بند 209 نگهداری می شود. به گفته خانواده وی که امروز در تجمع خانواده زندانیان سیاسی در برابر دادستانی حضور یافته اند، این زن 32 ساله که سابقه هیچ گونه فعالیت سیاسی نداشته است، چندی پیش “جهت ادای پاره ای توضیحات” به دادگاه انقلاب احضار شد، اما پس از حضور در دادگاه، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

گفته می شود، اتهام وی ” ارتباط با سازمان مجاهدین” عنوان شده است. این اتهام هم اکنون رایج ترین عنوان اتهامی است که در مورد بازداشت شدگان سیاسی به کار برده می شود.

منیره ربیعی در این مدت امکان ملاقات با خانواده خود را بدست نیاورده است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours