رییس فراکسیون قرآن و عترت: دولت بند بند طرح عفاف و حجاب را به دقت اجرا کند

12 آبان 1388

سایت شورای فرهنگی اجتماعی زنان: یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: حجاب چهره ظاهری بحث‌های فرهنگی و تجلی آن است.
لاله افتخاری، با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در زندگی، انتخاب عنوان رسیدگی به مسائل فرهنگی و اجتماعی برای سومین دوره سفرهای استانی رییس جمهور را انتخابی مناسب خواند و افزود: خرده فرهنگ‌هایی که در بین اقوام ما در میان استان‌های مختلف وجود دارد همچنین رسوم و شیوه‌ی زندگی در مذاهب گوناگون موجود در کشورمان مقوله مهمی است که باید روی آن کار شود تا هم هویت آن‌ها حفظ شود و هم وحدت در عین کثرت و کثرت در عین وحدت باشد.
وی ادامه داد: اگر به مقولات فرهنگی در بحث حجاب دقیق‌تر نگاه کنیم می‌بینیم که پوشش و لباس اقوام مختلف با هم تفاوت داشته و مشخص است، اما در حین تفاوت از نظر پوشیدگی و حجاب و تنوع و زیبایی کاملا با یکدیگر مشترک هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس به تصویب طرح عفاف و حجاب در جهت پیشبرد فرهنگ حجاب در جامعه اشاره کرد و افزود: ما در کمیسیون فرهنگی مجلس هفتم با دقت این طرح را بررسی و آن را به تصویب رساندیم و اکنون نیز انتظار داریم دولت بند بند آن را به دقت اجرا کند.

وی سفرهای استانی را زمینه‌ خوبی برای استفاده از ظرفیت‌ها و تجربیات نقاط مختلف کشور دانست و اظهار کرد: با این سفرها می‌توان به اجرای قانون حجاب و عفاف متناسب با ذائقه هر استانی کمک کرد.

رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی گفت: اخیرا مصوبه‌ای با عنوان منشور توسعه فرهنگ قرآنی داشتیم که در شورای عالی انقلابی فرهنگی و با کوشش فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

افتخاری خاطرنشان کرد: امیدواریم در این باب نیز دولت همچنان که مدتی است فعالیتش را آغاز کرده، این اقدامات را ادامه بدهد و در آینده شاهد نتایج مثبت و حمایت‌های گسترده‌ دولت در راه گسترش فرهنگ قرآنی باشیم.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours