چهارصد نفر از بازداشتی های روز سیزده آبان به اوین منتقل شدند

15 آبان 1388

دست کم ۴۰۰ شهروند بازداشت شده در اعتراضات روز ۱٣ آبان ماه تهران به زندان اوین منتقل شده اند.

به گزارش هرانا به نقل از واحد زندانیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، از روز ۱٣ آبان لغایت ۱۵ آبان برای ۴۰۰ تن از شهروندان بازداشت شده در اعتراضات مردمی ۱٣ آبان ماه که به صورت دسته ای از پایگاهها و بازداشتگاههای موقت شهر تهران در طی این محدوده زمانی به زندان اوین انتقال یافته اند، کارتکس زندان (ثبت مشخصات) صادر شده است. این افراد عمدتاً به بندهای ۲۴۰ و قرنطینه اندرزگاه ۷ زندان اوین منتقل شده اند.

لازم به ذکر است برخی گزارشات دریافتی تعداد بازداشت شدگان منتقل شده به اوین را بیش از این تعداد اعلام کرده اند این در حالی است که مسئولان انتظامی و قضائی تلاش زیادی در جزئی نشان دادن تعداد بازداشت شدگان اعتراضات روز ۱٣ آبان ماه داشته اند.

دادستان تهران : تعدادی از دستگیرشدگان روز ۱٣ آبان آزاد شدند

دادستان عمومی و انقلاب تهران: تعدادی از دستگیرشدگان روز ۱٣ آبان آزاد شدند

دکتر ” عباس جعفری دولت آبادی ” روز جمعه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار قضایی و حقوقی ایرنا اظهار داشت: سیاست دادستانی تهران این است، در مورد کسانی که دلیلی برای “توجه اتهام” به آنان نباشد، آزاد شوند.

این مقام قضایی در عین حال گفت: ادعای دستگیری خبرنگار خبرگزاری فرانسه در تهران در دست بررسی است.
دادستان عمومی و انقلاب تهران همچنین در پاسخ به سوالی مبنی براینکه هفته آینده کدامیک از بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات محاکمه می شوند؟ افزود: روز شنبه ۱۶ آبان ماه اولین جلسه محاکمه علی تاجرنیا، ‌سعید شریعتی و ابراهیم امینی به صورت جداگانه برگزار می شود.

جعفری دولت آبادی تصریح کرد: روز یکشنبه ، ۱۷ آبان نیز اولین جلسه محاکمه احمد زید آبادی و ادامه جلسه محاکمه بهزاد نبوی برگزار می شود.

وی اظهار داشت: روز دوشنبه ۱٨ آبان نیز اولین جلسه محاکمه محمد عطریانفر برگزار می شود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours