تعدادی از دستگیرشدگان آزاد شدند

16 آبان 1388

آزادی 30 بازداشتی روز 13 آبان ماه

دادستان تهران روز شنبه آزادی 30 نفر دیگر از دستگیرشدگان روز 13 آبان را تایید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران خبر داد: روزهای پنجشنبه و جمعه شب گذشته نیز شمار دیگری از دستگیرشدگان روز 13 آبان از زندان آزاد شده بودند.

دادستان تهران پیش از این اعلام کرده بود آن دسته از زندانیانی که دلایل چندانی بر توجه اتهام به آنان وجود نداشته باشد و یا از اقدامات غیرقانونی خود ابراز ندامت کرده باشند از زندان آزاد خواهند شد.

تاجرنیا و امینی آزاد شدند

دادسرای عمومی و انقلاب تهران با صدور اطلاعیه ای از آزادی علی تاجرنیا و سیدابراهیم امینی دو زندانی حوادث پس از انتخابات و فرهاد پولادی خبرنگار ایرانی فرانس پرس خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، در اطلاعیه دادسرای عمومی و انقلاب تهران آمده است: در پی برگزاری محاکمه این دو نفر در شعبه 26 دادگاه انقلاب اسلامی تهران این دو زندانی با پذیرش تودیع وثیقه از زندان آزاد شدند.

همچنین با موافقت عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران “داور میری” و “محمدتقی رمضانزاده” که پنجشنبه شب دو هفته قبل در مراسم دعای کمیل در منزل شهاب طباطبایی دستگیر و بازداشت شده بودند از زندان آزاد شدند.

پرونده جهانبخش خانجانی از دیگر متهمان زندانی حوادث اخیر نیز با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال و نامبرده به بند عمومی زندان اوین منتقل شد.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تهران پیش از این اعلام کرده بود که پرونده هر یک از متهمان زندانی حوادث اخیر در صورت تکمیل تحقیقات به دادگاه ارسال خواهد شد.

3 خارجی بازداشت شده در13 آبان آزادشدند

دادستان عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد: سه تبعه خارجی که دو نفر آنها آلمانی و یک نفر آنها کانادایی است و در روز 13 آبان بازداشت شده بودند، آزاد شدند.

عباس جعفری دولت آبادی در گفتگو با ایرنا همچنین دستگیری یک تبعه دانمارکی را تایید کرد و اظهار داشت: از مراجع ذیصلاح ، دلایل و مدارک مربوط به حضور وی در ایران و نوع ماموریت شغلی این تبعه خارجی استعلام شده است.

دادستان تهران، دستگیری خبرنگار ایرانی خبرگزاری فرانسه را نیز تایید کرد و گفت: در خصوص مجوز فعالیت خبری این خبرنگار از مراجع ذیصلاح استعلام شده است که پس از اعلام پاسخ ، درباره این خبرنگار و نیز تبعه دانمارکی، تصمیم لازم اتخاذ خواهد شد.

این مقام قضایی همچنین درباره سایر دستگیر شدگان روز 13 آبان اظهار داشت: جمعه شب، تعداد دیگری از دستگیرشدگان که نیمی از آنان زن بودند، آزاد شدند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران ، پیشتر اعلام کرده بود: سیاست دادستانی این است، کسانی که دلیلی برای “توجه اتهام” به آنان نباشد، آزاد می شوند.

وضعیت نگران کننده بندهای عمومی زندان اوین و شیوع بیماری

بنابه گزارش کانون زنان ایرانی، مسعود باستانی ،بهمن احمدی امویی، فیاض زاهد،داوود سلیمانی ،رضا نوربخش ،هادی حیدری ،هدایت الله آقایی ،مسعود لواسانی ،محمدجواد مظفری و تعدادی دیگر از زندانیان حوادث انتخابات به تازگی به بندهای عمومی زندان اوین منتقل شده اند. این زندانیان سیاسی که شب قبل از سیزدهم آبان ماه به بندهای هفت و هشت اوین منتقل شده اند ،پیش از این در بند امنیتی 209 زندانی بودند.

گزارش ها حاکی از آن است که در بند هفت و هشت زندان اوین، بیماری های واگیرداری همچون آنفولانزا گسترش یافته و خانواده های زندانیان نگران شیوع بیماری آنفولانزای خوکی در میان زندانیان هستند. همچنین بنابه گزارشات دیگر دسترسی به دکتر و دارو برای زندانیان بیش از گذشته سخت شده است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours