صدور قرار بازداشت موقت برای راحله عسگری زاده و وحیده مولوی

18 آبان 1388

بنابه گزارش سایت کمیته گزارشگران حقوق بشر، در پی بازداشت های گسترده روز چهارشنبه 13 آبان ماه، راحله (رها) عسگری زاده، فعال حقوق زنان و کمپین یک میلیون امضا، پس از یورش نیروهای امنیتی شامل سه نفر نیروی سپاه و یک نفر از ماموران نیروی انتظامی، در پارک هنرمندان بازداشت و با چشم بند و دستبند به پایگاهی نزدیک خیابان طالقانی و سپس بازداشتگاه وزرا منتقل شد.

در ابتدا برای وی قرار کفالت صادر نمودند و روز یک شنبه نیز در پاسخ به پیگیری های خانواده، به آنها اعلام شد که او را به قید کفالت آزاد خواهند کرد امابر خلاف گفته های مزبور، مسوولان قضایی با ذکر این که پرونده در مرحله ی تحقیقات است قرار بازداشت موقت صادر و از آزادی وی خودداری نموده اند.

این فعال جنبش زنان، روز یک شنبه 17 آبان، طی تماسی از بخش قرنطینه ی بند متادون زندان اوین گقته است: “من قرار کفالت را در بازداشتگاه وزرا امضا کردم ولی با اینکه تا دیشب امید آزاد شدن را داشتم امروز به خانواده ام گفته اند که پرونده من با صدور قرار بازداشت موقت به شعبه 4 دادگاه انقلاب ارجاع شده است”.

همچنین به گزارش سایت میدان در تماسی با خانواده وحیده مولوی، خواهر ایشان اظهار داشت که برای این فعال دانشجویی قرار بازداشت موقت صادر شده و وی فعلا در بازداشت به سر می برد. ضمنا وی اعلام کرد که وحیده با خانواده خود در تماس تلفنی است و حال کلی وی خوب است.

از سویی بنابر اظهارات سمیه رشیدی ، یکی از هم سلولی های وحیده که دو شب پیش آزاد شده است، وحیده مولوی به همراه شش هم سلولی دیگر در بند قرنطینه زندان اوین به سر می برد.

این فعال جنبش زنان به همراه تعدای دیگر از زنانی که در تظاهرات اعتراضی 13 آبان شرکت کرده بودند در جریان نا آرامی های روز 13 آبان دستگیر شده است.

بنا بر گزارش ها، تعدای زیادی از دستگیر شدگان اخیر با صدور قرار کفالت و معرفی کفیل آزاد شده اند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours