آخرین وضعیت سه زن زندانی: نگار سایه، آذر منصوری، کبرا زاغه دوست

22 آبان 1388

ادامه نگه‌داری نگار سایه در سلول انفرادی

کمیته گزارشگران حقوق بشر- نگار سایه خبرنگار و مسئول ستاد جوانان منطقه ۱۹ میرحسین موسوی، که اوایل آبان ماه بازداشت شده است، هم‌چنان در سلول انفرادی نگه‌داری می‌شود. به گفته مادر این زندانی سیاسی، وی تاکنون تنها یک‌بار با منزل تماس گرفته و یکبار نیز ملاقات داشته است

خانواده نگار سایه روز گذشته در ملاقاتی با دادستان، نسبت به ادامه بازداشت و بی‌خبری از او اعتراض کردند. با این حال مادر نگار سایه می گوید:” دادستان به ما گفت، وی وبلاگ شخصی داشته و در این وبلاگ بیانیه‌ها و مطالب تندی را علیه مسئولان نظام می‌نوشته است”

خانواده سایه، همچنین امروز درخواست خود مبنی بر ملاقات با دخترشان را تسلیم دادستان کردند.

سعید قریشی، همسر نگار سایه نیز که در مراسم دعای کمیل در منزل شهاب الدین طباطبایی بازداشت شده بود، پس از حدود دو هفته نگه‌داری در بند عمومی زندان اوین، به همراه اشکان مجللی، محمد حسین خوروش و مجتبی حسین‌خوانی (دیگر بازداشت‌شدگان دعای کمیل)، به بند 209 انتقال یافته است.

مهندس آذر منصوری پس از 50 روز به بند عمومی اوین منتقل شد

نوروز: مهندس آذر منصوری، معاون سیاسی دبیرکل جبهه مشارکت پس از تحمل نزدیک به 2 ماه حبس در سلول انفرادی، به بند عمومی زندان اوین منتقل شد. آذر منصوری در تاریخ 31 شهریورماه در ورامین بازداشت شد. او به هنگام بازگشت از منزل خواهرش در خیابان متوقف و توسط ماموران امنیتی دستگیر شد.

به گزارش نوروز، بازداشت کنندگان که از ادارۀ اطلاعات ورامین بودند، وی را پس از بازرسی منزل به ادارۀ اطلاعات برده و صبح روز بعد به تهران و بند 209 زندان اوین منتقل کردند. دختر خواهر آذر منصوری نیز که به همراه وی بازداشت شده بود، یکروز بعد آزاد شد.

معاون سیاسی جبهه مشارکت اندکی پیش از بازداشت با انتشار نامه ای اعتراف گونه، در اعتراض به فشارهایی که به زندانیان و بازداشت شدگان وارد می شود، مکنونات قلبی خود را برای ثبت در اذهان عمومی منتشر کرده بود تا در صورت بازداشت و مجبور شدن به بیان سخنانی دیگر، از قبل اعتقادات خود را بیان کرده باشد.

بیش از 110 روز از بازداشت کبری زاغه‌دوست و همسرش به جرم حضور در بهشت زهرا گذشت

کمیته گزارشگران حقوق بشر- دو تن از بازداشت‌شدگان مراسم شهدای حوادث پس از انتخابات که در تاریخ 9 مردادماه در بهشت زهرا بازداشت شده بودند، همچنان با گذشت بیش از 110 روز در زندان به سر می‌برند.

کبری زاغه‌دوست و همسرش مصطفی اسکندری، روز 9 مردادماه در بهشت زهرا و در شرایطی که قصد بازگشت به منزل را داشتند، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و به بند 209 زندان اوین منتقل شدند. این زوج، در طول مدت بازداشت خود تنها چند جلسه کوتاه مورد بازجویی قرار گرفتند و با گذشت حدود 4 ماه، در شرایط بلاتکلیفی نگهداری می‌شوند.

خانواده‌های زاغه‌دوست و اسکندری پس از گذشت بیش از 80 روز از بازداشت آنها موفق به ملاقات با فرزندانشان شدند و این درحالی است که آن‌ها از حق تماس تلفنی با خانواده‌هایشان محروم هستند. هم‌اکنون مصطفی اسکندری در سلول انفرادی بند 240 نگهداری می‌شود و کبری زاغه‌دوست در بند 209 زندان اوین است. نگه‌داری طولانی مدت این دو در‌حالی است که آنها هیچ‌گونه فعالیت سیاسی در خارج از زندان نداشته و در هیچ‌یک از راهپیمایی‌های اعتراضی پس از انتخابات نیز شرکت نکرده‌اند.

مصطفی اسکندری، بیشتر ایام بازداشت خود را در سلول انفرادی به سر برده است. وی به مدت چند روز به بند عمومی انتقال یافت اما مجددا به سلول انفرادی منتقل شد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours