خانواده پژوه: “چرا با وجود موافقت دادستان و بازپرس، فریبا آزاد نمی‌شود”

6 آذر 1388

موج سبز آزادی – خانواده فریبا پژوه، روزنامه نگاری که از سه ماه پیش در بند 209 زندان اوبن زندانی است، با انتشار نامه ای اعلام کردند که نگران سلامت جسمی و روحی دختر روزنامه نگارشان و همچنین نگران وضعیت مبهم پرونده او هستند. خانواده پژوه همچنین خبر از ارسال پرونده فریبا به دادگاه انقلاب داده و این سوال را طرح کرده اند که چرا با وجود موافقت داد ستان و بازپرس و حتی آنطور که مقامات قضایی گفتند با وجود نظر مثبت ضابطان قضایی چرا فریبا آزاد نشد؟ متن نامه خانواده فریبا پژوه به شرح زیر است:

پس از سه ماه و به دنبال پیگیری ما و ملاقات با داد ستان تهران، بالاخره روز 28 آبان پرونده فریبا را به داد سرای انقلاب فرستادند.روز سه شنبه 5 آذر هم فریبا را به داد سرا آوردند که آخرین باز پرسی را داشته باشد. در این جلسه هم مانند 3 ماه پیش تنها اتهام تبلیغ علیه نظام به او تفهیم شد و نظر باز پرس هم بر آزادی او با تبدیل قرار بازداشت بود.

از آنجا که در ملاقاتهای متعددی که با معاون دادستان خانم دکتر اسدی داشتیم ایشان تاکید داشتند که نظر داد ستان محترم هم برآزادی فریبا است نمی دانیم که چرا این امر محقق نشد… سه شنبه آخر وقت خیلی به آقای بیگی اصرار کردیم که به مناسبت عید قربان دستور تبدیل قرار بازداشت را بدهد ولی ایشان گفتند که چهار شنبه و به هر حال نشد…‌ واقعا برا یما سوال است که چرا با وجود موافقت دادستان و بازپرس و حتی آنطور که مقامات قضایی گفتند با وجود نظر مثبت ضابطان قضایی چرا فریبا آزاد نشد؟ چرا باید روزها همچنان در بلاتکلیفی بماند؟ از اینکه یک روزنامه نگار جوان و خانواده اش در فشار روانی باشند چه چیزی حاصل خواهد شد؟

ما به عنوان خانواده فریبا پژوه نگران سلامت جسمی و روحی او و همچنین نگران وضعیت مبهم پرونده او هستیم

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours